پوتین قرار است با اس ۳۰۰ به کدام هدف خود در سوریه دست یابد؟

    کد خبر :378221

العرب نوشت: به گفته منابع روسی، اعلام مسکو در مورد واگذاری سامانه اس ۳۰۰ به سوریه، با هدف ارسال پیامی به اسرائیل و دولت‌های اتحادیه اروپا صورت گرفته است؛ پیامی مبتنی بر عزم جدی رهبری نظامی روسیه برای سیطره کلی بر آسمان سوریه و اتخاذ قواعد درگیری جدیدی در این کشور.

به گزارش انتخاب، این رسانه عرب زبان ادامه داد: تحلیلگران بر این عقیده اند که این اعلام، نشان دهنده تحولی سیاسی در روابط اسرائیل و روسیه است، بویژه انکه سامانه‌های مذکور قادر است متعرض هر جنگنده‌ای تا فاصله ۲۵۰ کیلومتری شود و می‌تواند چند هدف را در آن واحد ساقط کند. پیش از این، محافظه کاری‌های اسرائیل باعث شده بود روسیه این سامانه را به ارتش سوریه واگذار نکند.

از این رو، سران اسرائیلی اقدام روسیه را به معنی تنش زایی سیاسی علیه خود می‌دانند، بویژه انکه این تصمیم روسیه چند روز پس از سفر هیئت نظامی اسرائیلی به روسیه، اعلام شد، در حالی که این هیئت با هدف دفاع از موضع تل آویو در مورد سقوط جنگنده روسی، وارد این کشور شده بود.

به نظر می‌رسد پوتین قصد دارد خشم خود را از این حادثه، در برابر افکار عمومی در روسیه ابراز کرده و از طرفی، صف همبستگی خود با دمشق و تهران را منظمتر کند.

اما عده‌ای دیگر از تحلیلگران معتقدند این اقدام پوتین، تنها با هدف آرام کردن خشم داخلی است و وی تفاهم‌های نظامی سابق با اسرائیل و غرب را بر هم نخواهد زد.

با توجه به اظهارات مقامات روسی در مورد واگذاری اس ۳۰۰ به سوریه، به نظر می‌رسد این سامانه تنها توسط نیرو‌های روسی اداره شده و با هدف حمایت از جان این نیروها، استفاده می‌شود.

در این میان، منابع آگاه غربی تصریح می‌کنند: به طور کلی، مسکو می‌داند که اسرائیل اهدافی را در سوریه مورد حمله قرار می‌دهد که بداند خطری برای امنیت آن دارند، از این رو، وجود سامانه‌های روسی هم نمی‌تواند مانع ادامه این سیاست صهیونیست‌ها شود. اما همین منابع اذعان می‌کنند که تشنج در روابط تل آویو با مسکو، ممکن است حداقل به صورت موقت، حملات اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد…

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید