تناقض آماری پست بانک درباره پرداخت وام به بخش آی.سی.تی

    کد خبر :378181

مدیرعامل پست بانک ایران در جلسه مشترک با رییس سازمان فضایی ایران از پرداخت بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به فعالان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛ در حالی که وی مردادماه امسال، این مبلغ را سه هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرده بود.

«خسرو فرحی» مردادماه امسال در آیین گرامیداشت روز خبرنگار تصریح کرد: پست بانک ایران تاکنون 35 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخته است.
فرحی پس از حدود 2 ماه، در جلسه مشترک با رییس سازمان فضایی ایران این میزان را 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش چهارشنبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرحی افزود: پست بانک به عنوان عضو دائم کارگروه اشتغال دولت، هر خدمتی را که مردم شهر در حوزه پولی و بانکی می گیرند در روستاها نیز ارائه می کند.
وی افزود: پست بانک در توسعه صندوق های خطر پذیر و تامین مالی طرح های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال می شود.
فرحی از نصب حدود 2 هزار دستگاه خودپرداز در روستاها خبر داد و اعلام کرد: پست بانک بین 31 بانک کشور یکی از بانک های سود ده است.
رییس سازمان فضایی ایران نیز در این جلسه گفت: اکنون سهم آی.سی.تی در اقتصاد دنیا بالای چهار هزار میلیارد دلار و در اقتصاد ایران بیش از 40 هزار میلیارد تومان است.
«مرتضی براری» افزود: اطلاعات مکانی از طریق داده های ماهواره ای جمع آوری می شود که امروز 290 میلیارد دلار به طور مستقیم و 2200 میلیارد دلار به شکل غیرمستقیم در اقتصاد دنیا تاثیر دارد.
به گفته وی، مجموع گردش اقتصادی بخش فضایی دنیا 345 میلیارد دلار است که ایران در آن سهم بسیار کمی دارد.
براری اعلام کرد: نقدینگی زیادی در کشور وجود دارد ولی کسب و کارهای نوپا موفق ایرانی (استارت آپ ها) با سرمایه های خارجی راه اندازی شده است که این خلاء با جذب سرمایه گذار داخلی از سوی پست بانک پر می شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم تشکیل کمیته مشترک برای توانمندسازی صنعت و اقتصاد فضایی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در حوزه فضا تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، پست بانک اکنون هشت هزار نقطه تماس شامل شعبه و باجه در سراسر کشور دارد
قرار است این بانک بزودی پس از تصویب اساسنامه جدید در دولت، به بانک توسعه ای و تخصصی تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید