اسپوتنیک: عربستان روابط دیپلماتیک را با آلمان از سرمی گیرد

    کد خبر :378162

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، در دیدا ر’عادل الجبیر’ وزیر خارجه سعودی و ‘هایکو ماس’ همتای آلمانی اش مقرر شد عربستان به زودی سفیر خود را به آلمان اعزام کند.

سفیر عربستان پس از بحران دیپلماتیک 10 ماهه میان دو کشور طی چند هفته آینده به برلین باز می گردد.
بحران عربستان وآلمان بر اثر انتقاد ‘زیگمار گابریل’ وزیر خارجه سابق آلمان از سیاست ریاض نسبت به لبنان آغاز شد به طوری که وی اقدام عربستان به گروگانگیری ‘سعد الحریری ‘ نخست وزیر لبنان واجبار وی به استعفا را تایید کرد.
‘دویچه وله’ آلمان نیز اعلام کرد،’الجبیر و هایکو در حاشیه هفتاد وسومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و درباره بازگرداندن سفیر وگشودن صفحه جدید در روابط دو کشور به توافق رسیدند.
هایکو در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای سعودی خود گفت: سوء تفاهم به وجود آمده در روابط برلین وریاض طی ماه های گذشته با روابط محکم دو کشور تناقض دارد این در حالی است که الجبیر نیز ادعا کرد نقش عربستان وآلمان در تامین امنیت وثبات بین المللی مهم است .
به گزارش ایرنا ،بر اساس گزارش دویچه وله ، ‘ زیگمار گابریل’ وزیر خارجه سابق آلمان بارها مخالفت خود را با عربستان در خصوص محاصره و انزوای قطر اعلام وخواستار حل بحران روابط میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از طریق گفت وگو شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید