بیمارستان ها پول ندارند/ بیماران به صف شده اند

    کد خبر :378003

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، نسبت به وضعیت بیمارستان های دولتی در تامین ملزومات پزشکی بیماران هشدار داد و گفت: در رابطه با مصرف برخی لوازم مصرفی در بیمارستان ها، محدودیت ایجاد شده است.

دکتر محمود جباروند به تشریح وضعیت بیمارستان های کشور در شرایط کنونی پرداخت و افزود: با توجه به اینکه بیمه ها نتوانستند به موقع به تعهدات خودشان عمل کنند و بیمارستان ها را با مشکلات مالی مواجه کردند، بیمارستان ها در تهیه و جایگزین کردن لوازم مصرفی با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: این وضعیت باعث ایجاد محدودیت در ارائه خدمات درمانی جدید شده است.

جباروند ادامه داد: بخش دولتی پولی ندارد که بتواند تجهیزاتی جایگزین کند و همین که بتواند خودش را اداره کند و ملزومات مصرفی روزانه را تامین کند، کار دیگری از دستش بر نمی آید.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، تاکید کرد: این مشکلات باعث می شود که محدودیت خدمات داشته باشند و بیماران در صف ها قرار بگیرند. البته بعضی ها ترجیح می دهند به بخش خصوصی بروند که همین مسئله باعث افزایش هزینه های مردم شده است، اما همه مردم بیمه تکمیلی ندارند.

جباروند افزود: بروز این وضعیت باعث شده برخی بیماران از ادامه درمان منصرف شده و منتظر بهتر شدن شرایط بمانند.

وی با اذعان به محدودیت هایی که در نظام پرداخت و تهیه تجهیزات پزشکی ایجاد شده است، گفت: وزارت بهداشت چاره ای جز این ندارد، وقتی خدماتی ارائه داده و بیمه ها به تعهدات خودشان عمل نکرده اند، می بایست در ارائه خدمات محدودیت هایی ایجاد کند. چون در غیر این صورت بیمارستان ها آسیب می بینند.

جباروند ادامه داد: اگر روند قبلی ادامه پیدا کند، بیمارستان ها دچار ورشکستگی خواهند شد، چون پولی ندارند. بنابراین، وزارت بهداشت مجبور است محدویت هایی ایجاد کند.

به گفته وی، علت بروز این مشکلات، بیمه ها و مسائل مالی است.

جباروند افزود: اگر بیمه ها به موقع به تعهدات خودشان عمل می کردند و بیمارستان ها نیز مثل سابق حمایت مالی می شدند، چنین مشکلاتی پیش نمی آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید