۱۸۰ میلیون نفر در جهان دچار زخم های مختلف هستند

    کد خبر :377933

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران باتاکید بر اهمیت درمان زخم های مختلف گفت: سالانه حدود ۱۸۰ میلیون نفر در جهان با زخم درگیر بوده که این افراد همواره به دنبال درمان زخم هایشان هستند.

سید مهدی طبایی امروز در افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، گفت: ترمیم زخم و آسیب های بافتی یکی از مشکلات جدی در حوزه های سلامت و درمان محسوب می شود. تأخیر در ترمیم یک زخم یا آسیب بافتی هزینه های زیادی در بخش های اقتصادی و اجتماعی دربر دارد و بار سنگینی را بر یکایک افراد جامعه تحمیل می کند.

وی افزود: بار سنگینی که نه تنها زندگی افراد مبتلا را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه عوارض آن، خانواده، اجتماع و سازمان های مسئول در زمینه ارائۀ خدمات بهداشتی و درمانی را نیز متأثر می سازد.

به گفته طبایی، با توجه به دگرگونی شیوه زندگی افراد جامعه، افزایش کمّی جمعیت و تغییر الگوی بیماری ها، فراوانی مشکلات مرتبط با بروز زخم های مزمن روندی رو به تزاید را نشان می دهد. بر این اساس پژوهشکدۀ فنآوری­های زخم و ترمیم بافت یارا به عنوان یک نهاد پیشرو در زمینۀ طرح و تدوین راهکارهای ارتقاء سلامت جامعه اقدام به برگزاری کنگره زخم و ترمیم بافت کرد.

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هرساله باهدف ایجاد فرصتی مناسب برای هم اندیشی فعالان حیطه درمان زخم و ترمیم بافت و ارائه جدیدترین دستاوردها در این زمینه در کنگره زخم و ترمیم بافت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امروزه موضوع زخم در دنیا به عنوان یک حوزه مهم در سلامت مطرح است، گفت: یک معضلی که اکنون با آن روبرو هستیم، این است که سیستم بهداشتی و درمانی و مراکز درمانی به این موضوع اهمیتی نمی‌ دهند.

وی افزود: سالانه حدود ۱۸۰ میلیون نفر در جهان با زخم درگیر بوده که این افراد همواره به دنبال درمان زخم هایشان هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: ۲-۱ درصد جمعیت کشور به زخم های مزمن دچار هستند که این زخم ها عوارض زیادی همچون عفونت، اگزما و … را در افراد ایجاد می کند که ممکن است به قطع عضو و مرگ و میر نیز دچار شوند.

طبایی تصریح کرد: سیستم بهداشت و درمان آمریکا با جمعیت مخاطب شش و نیم میلیون نفر سالانه حدود ۲۵ میلیون دلار برای موضوع زخم هزینه می‌کند.

در ادامه پروین منصوری دبیر علمی بخش بالینی کنگره زخم و ترمیم بافت گفت: حدود ۲۲۰ مقاله در طول چندماه به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از بین آن‌ها ۷۰ مورد برای ارائه سخنرانی و ۵۹ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

به گزارش مهر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره این کنگره بیان کرد: ۶۵ درصد از مقالات این کنگره مربوط به علوم پایه و باقی مربوط به علوم بالینی است.

به گزارش مهر، سومین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت از امروز ۴ مهر تا ۶ مهر ۱۳۹۷ توسط پژوهشکدۀ فنآوری­ های زخم و ترمیم بافت جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید