ضیایی: بازیکن‌سالاری آفت ورزش و از جمله والیبال است/ تا یک ماه آینده در مورد کولاکوویچ تصمیم‌ خواهیم گرفت

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵
    کد خبر :377744

ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال گفت: کولاکوویچ پیش از لیگ ملت‌های والیبال به ما گفت که دو دعوت‌نامه از باشگاه‌های روسیه و ایتالیا دارد و باید نحوه ادامه فعالیت خود را با فدراسیون والیبال ایران بداند.

احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد ادامه فعالیت ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: کولاکوویچ پیش از لیگ ملت‌های والیبال به ما گفت که دو دعوت‌نامه از باشگاه‌های روسیه و ایتالیا دارد و باید نحوه ادامه فعالیت خود را با فدراسیون والیبال ایران بداند ما نیز این مسئله را در هیئت رئیسه مطرح کردیم و با توجه به اینکه ایشان تا پایان سال 97 با ایران قرارداد داشتند مقرر شد که در جلسات آتی در مورد ادامه همکاری ایشان تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: قرارداد کولاکوویچ 4 ساله و تا پایان المپیک 2020 بود ولی با توجه به پیشنهاداتی که از دو باشگاه روسی و ایتالیا داشت الحاقیه‌ای به قرارداد او اضافه شد که در صورت رضایت طرفین قراردادش تا المپیک 2020 تمدید شود. ما بعد از نتایج ناخوشایند مسابقات قهرمانی جهان نشستی با صاحبان دانش و تجربه و با کمک وزارت ورزش در مورد ادامه همکاری کولاکوویچ برگزار و در این مورد تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: ما قسمتی از راه المپیک را با کولاکوویچ رفته‌ایم و در حال حاضر 5 جوان زیر 20 سال در تیم ملی داریم. ترکیب تیم‌ها در المپیک از بازیکنان باتجربه و تعدد محدودی بازیکن جوان تشکیل خواهد شد. به نظر من تصمیم‌گیری یک طرفه در مورد قرارداد کولاکوویچ ظالمانه است و او باید با حضور در ایران در مورد عملکرد شاگردانش در مسابقات قهرمانی جهان توضیح بدهد. به نظر ما نتایج نامطلوب متعلق به یک نفر نیست و بازیکن‌سالاری، کمک‌ها و سیستم آنالیز در نتایج ناخوشایند تیم تاثیرگذار بوده‌اند.

ضیایی با بیان اینکه فدراسیون والیبال یک قدم هم برای تیم ملی در هیچ زمینه‌ای کوتاه نیامده است و کسی نمی‌تواند در مورد اردوها و کمک‌هایی که به تیم ملی شده ادعایی داشته باشد، تصریح کرد: ما همچنین در مورد کولاکوویچ هم سنگ تمام گذاشتیم و به او در همه زمینه‌ها اختیار تام دادیم. خیلی‌ها می‌گفتند که او از آنالیزورها و کمک‌های خود استفاده نمی‌کرده و محو تماشای بازی بوده است یا اینکه در استفاده از تایم‌های استراحت و تعویض‌ها و همچنین بازیکنان جوان ترس داشته است. اینکه همه تقصیر را گردن کولاکوویچ بیندازیم درست نیست ولی همه مسئولیت‌ها برعهده سرمربی است. ما تا یک ماه یا 45 روز دیگر تکلیف قرارداد وی را مشخص خواهیم کرد.

وی در مورد بازیکن‌سالاری در تیم ملی والیبال گفت: بازیکن‌سالاری ورزش کشور را آزار می‌دهد و والیبال نیز از همین جمله است. سوپر استارها در همه تیم‌ها دخیل و تاثیرگذار هستند ولی هر کس اعم از بازیکن و مربی باید جایگاه و وظیفه خودش را بداند.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: ما از هدایت تیم ملی در 3 بازی آخر در بلغارستان راضی نبودیم و هیئت رئیسه ایراد را در سرمربی و کادر فنی می‌بیند برای ما قابل قبول نیست که در یک ست 24 بر 22 جلو باشیم و آن ست را واگذار کنیم شاید اگر این ست را می‌بردیم نتیجه بازی هم تغییر می‌کرد. بازیکنان همه تلاش خود را در زمین به کار می‌گیرند ولی باید قبول کرد که ما از سطح والیبال جهان فاصله داریم.

ضیایی در مورد انحلال تیم ملی ب پیش از بازی‌های آسیایی2018 گفت: استارت تشکیل تیم ملی ب را کولاکوویچ زد. ما به او اعلام کردیم که اولویت فدراسیون والیبال مسابقات قهرمانی جهان،‌ بازی‌های آسیایی و لیگ ملت‌هاست. در جلسه 3 جانبه‌ای که بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و مربیان برگزار شد سرمربی تیم ملی گفت که حاضر نیست بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی ب قرار دهد و ما مجبور شدیم تا از تیم اصلی در بازی‌های آسیایی استفاده کنیم. کولاکوویچ حتی به ما گفت اگر قرار باشد بازیکنانش به تیم ملی ب بدهد ما باید به سراغ یک سرمربی دیگر برای تیم ملی برویم. در نهایت خرد جمعی تصمیم گرفت که تیم اصلی در بازی‌های آسیایی شرکت کند. خوشبختانه این تیم بدون حتی یک ست باخته قهرمان شد و 5 بازیکن نیز معافیت سربازی گرفتند.

به گزارش تسنیم ،وی ادامه داد: ما به خاطر نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان از ملت شریف ایران عذرخواهی می‌کنیم ولی نباید از یک ماشین 5 تنی توقع حمل بار 10 تنی را داشت. به کسانی که معتقدند باید به دنبال سرمربی جدید برای تیم ملی باشیم باید بگویم که گذشته از هزینه‌های مالی سنگین باید ببینیم آیا در بازار نقل و انتقالات مربی در حد کولاکوویچ پیدا می‌شود یا خیر؟ این موضوع را هم مد نظر داشته باشید که در حال حاضر نمی‌توان در مورد حضور یک سرمربی ایرانی در راس تیم ملی به توافق رسید و این یک آفت برای والیبال ماست.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد قانون منع بکارگیری بازنشستگان در این فدراسیون گفت: در وهله اول باید دید چنین فکری چطور به ذهن نمایندگان مجلس خطور کرده است و آیا مشکل ورزش ما بازنشسته‌ها هستند؟ رئیس فدراسیون جهانی والیبال در حال حاضر نزدیک به 70 سال سن زمامدار والیبال جهان است و هیچ کس به فکر سن و سال او نیست و همه به مفید بودن او برای این ورزش فکر می‌کنند. فدراسیون‌های ورزشی از نظر جهان غیردولتی هستند و رئیس فدراسیون هم در یک مجمع انتخاباتی به این پست دست پیدا می‌کند. ریاست فدراسیون شغل نیست ولی این موضوع در کمیسیون اصلی مجلس به تصویب نرسید.

ضیایی در پایان گفت: روزی که من کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال شدم طبق قانون آن زمان واجد شرایط فدراسیون والیبال بودم. من حقوق‌بگیر فدراسیون و نگران چیزی نیستم و اجرای چنین قانونی در مورد ورزش درست نیست و من با آن مخالفم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید