«کالای مجاز مشروط» مشمول تخلف گمرکی می‌شود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸
    کد خبر :377663

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مصادیق تخلفات کالاهای مجاز مشروط را مشخص کردند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماده ۱۴ این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۱۴، بند «ح» ماده ۲ قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ح: خروج کالاهای وارداتی تجمیع شده مشمول تسهیلات قانون ساماندهی مبادلات مرزی از استان مرزی بدون رعایت تشریفات قانونی یا تجمیع تجاری این کالاها یا تجمیع تجاری کالاهای مسافری.

همچنین وکلای ملت ماده ۱۵ این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن بند «خ» ماده ۲ قانون حذف می شود.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۱۶ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به تصویب رساندند که بر اساس آن یک تبصره به شرح زیر به انتهای ماده ۲ قانون الحاق می شود:

بر اساس این تبصره، اظهار کالای مجاز مشروط تحت عنوان کالای مجاز و یا کالای مجاز مشروط دیگری با مجوزهایی غیر از مجوزهای لازم برای کالای اظهارشده، به تشخیص گمرک، تخلف گمرکی محسوب و جریمه ای معادل ۲۰ درصد تا ۱۰۰ درصد ارزش کالای موضوع این بند توسط گمرک اخذ می گردد.

رسیدگی به اعتراض صاحب کالا یا نماینده قانونی وی برای تشریفات مقرر در قانون امور گمرکی خواهد بود. مغایرت موضوع این تبصره صرفا در خصوص کشف مغایرت قبل از ترخیص است و هرگونه مغایرت به هر نحو در خصوص کالای ترخیص یا خارج شده، قاچاق محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید