DS7 کراس بک ای-تنس پلاگین هیبرید رونمایی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ۸:۴۶
    کد خبر :377661

مدل پلاگین هیبرید کراس‌اور لوکس DS7 کراس‌بک با نام E-Tense 4×4 رونمایی شد. مصرف سوخت این مدل، ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کراس‌اور لوکس DS 7 کراس‌بک نسخه‌ی پلاگین هیبرید دریافت می‌کند؛ این مدل با نام E-Tense 4×4، اولین محصول و نتیجه‌ی برنامه‌ی گروه PSA برای توسعه فناوری خودروهای برقی و نماینده‌ی فرانسوی‌ها برای رقابت با ولوو XC60 T8 خواهد بود.

DS 7 کراس‌بک ای-تنس از قوای محرکه‌ی مشابه پژو 3008 GT Hybrid4 استفاده می‌کند؛ پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۹۶ اسب بخار (BHP) در کنار دو موتور برقی با قدرت ‍۱۰۸ اسب بخار قرار گرفته است تا این کراس‌اور فرانسوی در مجموع ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار داشته باشد. پک باتری با ظرفیت ۱۳.۲ کیلووات ساعت امکان طی کردن مسافتی حدود ۵۰ کیلومتر و نهایت سرعت ۱۳۴ کیلومتر بر ساعت را در حالت تمام برقی ممکن می‌کند. DS7 Crossback E-Tense ار گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته استفاده می‌کند تا تمام قدرت پیشرانه‌ی بنزینی و موتورهای برقی به هر چهار چرخ منتقل شود.

به‌لطف سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD)، این کراس‌اور لوکس با نهایت سرعت ۲۱۹ کیلومتر بر ساعت در زمان ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این مدل بر اساس استانداردهای آلایندگی جدید WLTP اروپا، ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و آلایندگی آن ۵۰ گرم CO2 در هر کیلومتر اعلام شده است.

قوای فنی پلاگین هیبرید این مدل با دیگر محصولات گروه خودروسازی PSA شامل سیتروئن C5 Aircorss پلاگین هیبرید و دو مدل پژو 508 و 3008 پلاگین هیبرید مشترک است. ۸ ساعت زمان نیاز است تا DS7 کراس‌بک پلاگین هیبرید با اتصال سه‌شاخه‌ی معمولی برق کاملاً شارژ شود اما در صورت استفاده از شارژ سریع ۶.۶ کیلووات ۳۲ آمپر، این زمان به ۲ ساعت کاهش پیدا می‌کند. البته به‌لطف سیستم ترمز با قابلیت بازیابی انرژی یا حتی پیشرانه‌ی بنزینی، امکان شارژ ناچیز باتری در هنگام حرکت نیز وجود دارد.

چهار حالت رانندگی مختلف در کراس‌اور پلاگین هیبرید لوکس DS وجود دارد؛ حالت پاک (Zero Emission) که در آن فقط موتورهای برقی فعال هستند، حالت اسپرت که پیشرانه‌ی بنزینی و موتورهای برقی برای تولید حداکثر قدرت ترکیب می‌شوند، حالت هیبرید برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و حالت 4WD برای رانندگی در مسیرهای آف‌رود. حالت دیگری موسوم به E-Save هم برای ذخیره‌سازی انرژی حرکت تا حداکثر ۲۰ کیلومتر در این کراس‌اور، گنجانده شده است. تغییر بین حالت‌های رانندگی مختلف و دیگر تنظیمات، ازطریق نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی انجام می‌شود.

کابین DS7 کراس‌بک پلاگین هیبرید با مدل استاندارد تفاوت چندانی ندارد؛ منوهای جدید سیستم اطلاعات و سرگرمی و نشان E درج شده روی دسته‌دنده تنها تفاوت است. حجم صندوق عقب هر دو مدل ۵۵۵ لیتر بوده، اما مدل هیبرید به رینگ‌های ۱۹ اینچی مجهز شده است. DS7 کراس‌بک ای-تنس 4×4 سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد رسید؛ قیمت پایه‌ حدود ۵۰ هزار پوند (۶۵ هزار دلار) پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید