نماینده آمریکا: برکناری اسد از راه قانون اساسی ممکن است

    کد خبر :377574

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه تاکید کرد که بعد از توقف نسبی درگیری‌ها در این کشور فرصت برای بررسی روند سیاسی وجود دارد.

به گزارش بازتاب، به نقل از سایت النشره، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در سخنانی گفت: ما درباره پایدار ماندن توافق سوچی درباره سوریه میان ترکیه و روسیه خوش‌بین هستیم. بعد از توقف نسبی درگیری‌ها در سوریه فرصت برای بررسی روند سیاسی وجود دارد؛ روندی که شامل تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات در سوریه است.

وی گفت: نیروهای آمریکایی به عنوان یک گروه اشغالگر در سوریه باقی نمی‌مانند بلکه حضور آنها برای اجرای سه هدف است. این اهداف عبارتند از: ریشه‌کن کردن داعش، خروج نیروهای ایرانی از سوریه که بعد از پایان جنگ امکان‌پذیر خواهد بود و تضمین اجرای روند سیاسی که به تشکیل کمیته قانون اساسی و برگزاری انتخابات بینجامد و بتوانیم راهکار سیاسی را برای بحران سوریه براساس قطعنامه‌های ژنو پیدا کنیم. واشنگتن و مسکو برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

وی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: روز پنج‌شنبه نشستی مشورتی برای بررسی بحران انسانی در سوریه و بررسی روند سیاسی برگزار خواهد شد.

جفری گفت: امکان برکناری بشار اسد، رییس جمهور سوریه از طریق روند قانون اساسی وجود دارد همان‌طور که نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق از طریق قانون اساسی از پست‌اش برکنار شد چرا که نتوانست مانع سیطره داعش بر عراق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید