بررسی ها از کاهش عمر باتری آیفون های جدید نسبت به آیفون X خبر می دهند

    کد خبر :377102

یکی از ویژگی هایی که کمپانی اپل در روز معرفی آیفون های جدیدش مورد اشاره قرار داد، عمر باتری طولانی تر این گوشی ها نسبت به آیفون X سال گذشته بود که طبق ادعای شرکت، باتری آیفون XS حدود نیم ساعت و باتری آیفون XS Max حدود یک و نیم ساعت بیشتر از پرچمدار قبلی دوام خواهند آورد.

اما تست های اخیر نشان می دهند که نه تنها عمر باتری آیفون های جدید نسبت به قبل بهبود نیافته، بلکه رکورد پایین تری نسبت به آیفون X دارند که این موضوع چندان برای مشتریان خوشایند نبوده است.

برای اثبات موضوع فوق، وبسایت «Tom’s Guide» تستی طراحی کرده که در آن تلفن هوشمند با اتصال به شبکه 4G LTE و با روشنایی صفحه 150 نیت، تا زمانی که باتری کاملاً خالی شود به مرور صفحات وب می پردازد. لازم به اشاره است که در طول تست، ویژگی هایی مانند تنظیم خودکار نور صفحه و تنظیم رنگ TrueTone غیرفعال می شوند.

نتایج به دست آمده از تست جالب بودند و بر اساس آن آیفون XS Max توانسته بود 10 ساعت و 38 دقیقه دوام بیاورد؛ 50 دقیقه بیشتر از میانگین سایر تلفن های هوشمند جدید در بازار. از طرفی باتری آیفون XS پس از 9 ساعت و 41 دقیقه خالی شد که در مقام مقایسه، هر دو عدد از رکورد 10 ساعت و 49 دقیقه ای آیفون X که در شرایط مشابهی تست شده بود، کمتر هستند.

به علاوه برخی از پرچمداران اندرویدی نیز رکوردهای بهتری در این زمینه داشته اند که از آن جمله می توان به گلکسی نوت 9 سامسونگ با 11 ساعت و 26 دقیقه و هوآوی P20 Pro با 14 ساعت و 13 دقیقه (بهترین عملکرد) اشاره کرد.

لازم به ذکر است که با توجه به اطلاعات به دست آمده از کالبدشکافی آیفون های جدید، باتری L شکل مدل XS ظرفیتی معادل 2659 میلی آمپر ساعت دارد که نسبت به نمونه به کار رفته در آیفون X با ظرفیت 2716 میلی آمپر ساعت، کاهش جزئی داشته است. البته ظرفیت باتری آیفون XS Max که ساختار دو سلولی دارد بیشتر بوده و رقم 3179 میلی آمپر ساعت را نشان می دهد.

گفتنی است تست های دیگری نیز توسط سایر مراجع انجام شده که تقریباً همگی به کاهش دوام باتری در آیفون های جدید اشاره دارند. البته برخی متغیرها مانند نسخه سیستم عامل و بهینه بودن اپلیکیشن ها می توانند در نتایج تأثیرگذار باشند، اما باز با این حال می توان گفت اپل در تبلیغ توانایی محصولات جدیدش تا حدودی اغراق کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید