ترامپ: در آینده نزدیک دوباره با رهبر کره شمالی دیدار می کنم؛ هنوز مکان این دیدار مشخص نشده

    کد خبر :376476

رئیس جمهوری آمریکا تایید کرد که در آینده نزدیک دیداری دوباره با رهبر کره شمالی دارد، اما هنوز مکان این دیدار مشخص نشده است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گوی خبری مشترک با «مون جائه این» همتای کره جنوبی خود گفت که در آینده بسیار نزدیک با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند.
ترامپ همچنین «» رهبر کره شمالی را «رو راست و فوق العاده» توصیف کرد و افزود که وی خواهان اقدامات عملی است.
«مون» که هفته گذشته سفری سه روزه به کره شمالی داشته و برای بار سوم با کیم دیدار کرد، پیام وی مبنی بر تمایل به برگزاری نشست سران با آمریکا را در ملاقات با ترامپ تسلیم او کرد.
یکشنبه این هفته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که ترامپ آمادگی کامل دارد تا در زمان مناسب با رهبر کره شمالی دیدار کند و ما امیدواریم که این دیدار در آینده‌ای نه چندان دور برگزار شود.
پمپئو که پیشتر سفر خود به کره شمالی را به توصیه ترامپ لغو کرد، تاکید کرد که تا پیش از پایان سال جاری میلادی به پیونگ یانگ سفر و مقدمات دیدار سران دو کشور را فراهم می‌کند.کیم جونگ اون
کاخ سفید بعد از ارسال نامه دوم رهبر کره شمالی به رئیس جمهوری آمریکا در اوایل سپتامبر اظهار امیدواری کرد که دومین نشست سران به زودی برگزار شود.
نشست اول ترامپ و کیم ۲۲ خرداد ماه در سنگاپور برگزار شد که طی آن دو طرف توافقی مبهم برای عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره امضا کردند که مورد انتقاد بسیاری از سیاستمداران آمریکایی بود.
اختلافات کره شمالی و آمریکا همچنان در برخی موضوعات مانند زمانبندی خلع سلاح هسته ای، تحریم‌های آمریکا علیه پیونگ یانگ و زمان اعلام پایان جنگ دو کره باقی مانده است.
با این حال وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد خلع سلاح کره شمالی باید قبل از اعطای هرگونه امتیازی به این کشور تکمیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید