افزایش یک شبه دانش آموزان کرجی!

    کد خبر :376271

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی روز به روز بدتر می‌شود، عده زیادی توان خرید یا اجاره خانه در تهران را ندارند و همین باعث می‌شود به کرج مهاجرت کنند که چند برابر شدن جمعیت دانش‌آموزی البرز را به دنبال دارد.

حسین رحمانیان در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: تا روز یکشنبه یکم مهرماه، 475 هزار و 155 دانش‌آموز در مدارس استان ثبت نام شده بودند. فرایند ثبت نام دانش‌آموزان استان به پایان نرسیده و هنوز شاهد تشکیل پرونده برای دانش‌آموزانی هستیم که به دلیل دلیل انتقال کاری، کاهلی والدین و یا مسافرت موفق به ثبت نام نشده‌اند.

وی افزود: از میان جمعیت دانش‌آموزی استان، 43 هزار و 757 نفر کلاس اولی هستند که جمعیت آنها نسبت به سال گذشته به رشد 1.8 درصدی مواجه بوده است.

رحمانیان خاطرنشان کرد: اگر هر یک از این خانواده‌ها یک یا دو فرزند هم داشته باشند تا چند سال آینده جمعیت دانش آموزی استان چند برابر می‌شود. به جز مهاجرت تهرانی‌ها به البرز، عده زیادی هم از سایر استان‌های کشور به بهانه پیدا کردن شغل و بهبود شرایط زندگی به البرز مهاجرت می‌کنند که این وضعیت را بدتر هم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های آموزشی البرز به هیچ وجه پاسخگوی نیاز موجود نیست، عنوان کرد: در حال حاضر نیمی از مدارس استان دو شیفته هستند؛ تراکم دانش آموزی در کلاس‌های درس سال به سال بیشتر می‌شود که نتیجه‌ای جز پایین آمدن کیفیت آموزش ندارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش البرز گفت: در حال حاضر با کمبود جدی کلاس مدرسه و کلاس درس در استان مواجه هستیم و اگر فکری نکنیم در سال‌های آتی در این خصوص با بحران جدی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به وضعیت دانش آموزان اتباع خارجی در استان بیان کرد: به دلایلی از اعلام آمار در خصوص تعداد دانش آموزان اتباع خارجی معذور هستیم. هرچند به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و کاهش ارزش پول ایران تعدادی زیادی از اتباع خارجی طی ماه‌های گذشته کشور را ترک کرده‌اند ولی این روند تغییری در تعداد جمعیت دانش آموزان اتباع خارجی در البرز نداشته است. در حال حاضر به دلیل ارزان‌تر بودن هزینه زندگی و مسکن ارزان‌تر بیشتر دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس ساوجبلاغ و

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی البرز نیز از توزیع 6000 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان تمام نقاط کم‌برخوردار و محروم استان خبر داده و به خبرنگار ایسنا گفته یکی از دغدغه‌های ما تأمین لوازم التحریر برای مجموعه دانش آموزی جامعه هدف سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: در همین راستا در سراسر استان با کمک خیرین زمینه تهیه بسته حمایتی آموزشی حدود شش هزار دانش آموز البرزی فراهم شد. این بسته‌های حمایتی در قالب طرح لبخند مهر سازمان بهزیستی در تمامی مراکز و پایگاه‌های بهزیستی در شهرستان‌های مختلف توزیع شده و زمینه ورود دانش آموزان به مدرسه را فراهم آورده است. با توجه به اعتبارات محدود بهزیستی اگر حمایت خیرین و مردم نوع دوست استان نبود این طرح به خوبی اجرایی نمی‌شد.

حیدری گفت: ارزش هر یک از این این 6000 بسته آموزشی تهیه شده 250 هزار تومان بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید