رکوردشکنی‌ پی در پی شاخص بورس

    کد خبر :376265

امروز نیز بازیگران بازار سرمایه شاهد رشد فزاینده قیمت‌ها بودند به طوری که بسیاری از سهم‌ها در گروه فلزات اساسی و کانه‌های فلزی با صف خرید همراه شدند و شاخص کل بار دیگر رکود شکنی کرد گویی رکورد شکنی دیگر در معاملات به امری طبیعی بدل شده است.

امروز قیمت دلار بار دیگر وارد فاز افزایشی شد، در ماههای گذشته نیز این روند موجب شد قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران تحت ثاثیر آن افزایشی شود.

در طی چند روز گذشته شاخص کل بازار سرمایه هر روز چندین بار کانال شکنی کرد و چند هزار واحد رشد داشت. امروز نیز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس ۳۵۵۲ واحد افزایش یافت و تا رقم ۱۶۸ هزار و ۶۲۴ واحدی رشد کرد. همچنین شاخص کل هم وزن با ۶۲۳ واحد افزایش به رقم ۲۹ هزار و ۳۴۷ واحدی رسید.

روند افزایش نماگر اصلی بازار سهام و کانال شکنی‌های پی در پی آن در این روزها به شکلی افزایش پیدا می‌کند که هر روز بازیگران بازار سهام شاهد یک کانال تاریخی در بورس تهران هستند. به طوری که دیگر معنای رکورد شکنی رنگ باخته است. امروز نیز شاخص آزاد شناور در بورس ۳۹۱۰ واحد افزایش یافت و تا رقم ۱۷۹ هزار و ۷۲۰ واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۶۹۵ و ۶۶۹۷ واحد رشد کرده‌اند.

فولاد مبارکه اصفهان، توسعه معادن و فلزات و ملی صنایع مس ایران هر یک به ترتیب ۴۱۲، ۲۷۷ و ۲۳۱ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند. اما از طرف مقابل پتروشیمی فجر، پالایش نفت بندرعباس و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب ۴۶، ۴۳ و ۴۰ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

در این شرایط گروه فلزات اساسی شاهد رشد یک دست قیمت سهم‌ها در تمام نمادها به جز یک سهم بودند. به طوری که تعداد زیادی از شرکت‌ها با افزایش قیمت ۴ درصدی مواجه شدند و صف خرید در سهم‌های این گروه مشهود بود.

در گروه استخراج کالاهای فلزی نیز سهام‌داران برای خرید سهم‌ها صف کشیدند و قیمت‌ها لحظه به لحظه افزایش یافت. اما در گروه عرضه برق و بخار و آب گرم روند قیمت‌ها کاهشی بود به طوری که به عنوان مثال در نماد پتروشیمی فجر که در بازار دوم بورس داد و ستد می‌شود شاهد صف فروش بودیم.

در خودرویی‌ها نیز که از هفته گذشته شاهد رشد قیمت سهم‌هایشان بودند از روز قبل شدت افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا کرد و امروز در تعدادی از سهم ها در این گروه شاهد کاهش قیمت بودیم، هر چند که قیمت‌های اخرین معامله در تعدادی از سهم‌ها نشانگر رشد بیش از ۴ درصدی سهم‌ها بود.

به گزارش ایسنا، حجم معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳.۸ میلیارد سهم به اوراق مالی رسید و تعداد معاملات رقم ۲۵۰ هزار و ۱۶ نوبت تجربه کرد. آیفکس نیز امروز ۴۷ واحد رشد کرد و تا تراز هزار ۹۴۹ واحدی بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۷۴۷ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به ۱.۲رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید