تلاش کمیته نظارتی اوپک، پیگیری تحقق تصمیم نشست ۱۷۴ است

    کد خبر :376251

وزیر انرژی امارات و رئیس دوره‌ای اوپک اعلام کرد که کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک، از توافق مورد حمایت ایران درباره عرضه نفت، پیروی می‌کند.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نفت، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات و رئیس دوره‌ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در پاسخ به پرسشی درباره موضعش درباره نامه‌های بیژن زنگنه، وزیر نفت به رئیس دوره‌ای، دبیرخانه و اعضای اوپک، گفت: من همواره با مشورت با دبیرخانه اوپک، به نامه‌های ایشان (آقای زنگنه) پاسخ می‌دهم.

وی افزود: فکر می‌کنم که (در ماه ژوئن امسال) تصمیمی داشتیم که ایشان حامی آن بودند و اکنون در کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC)، آنها تلاش می‌کنند که توافق را پیگیری کنند.

وزیر انرژی امارات افزود: ما هنوز به هدف پایبندی ۱۰۰ درصدی دست نیافته‌ایم و اکنون تلاش می‌کنیم که تحولات بازار نفت را زیر نظر داشته باشیم.

المزروعی اعلام کرد: نکته مثبت این است که شرایط عرضه در بازار مطلوب است و شاهد افزایش سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام نبوده‌ایم. این موارد نشانه‌های خوبی هستند که ما به هدف ثبات بازار دست یافته‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید