نحوه استفاده از خدمات غیرحضوری و نوبت‌دهی آنلاین خدمات تامین اجتماعی

    کد خبر :376220

مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی از راه‌اندازی سامانه درخواست‌های غیرحضوری و سامانه نوبت دهی آنلاین حبر داد و روش استفاده از آن را تشریح کرد.
علی معیری در این باره اظهار کرد: لینک‌های مربوطه همراه با سایر خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از طریق آدرس www.tamin.ir در دسترس قرار دارد.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه تعهدات کوتاه مدت، کاهش مراجعات متقاضی به شعب و مراکز کارگزاری، اعمال کنترل‌های متمرکز و هوشمند، یکپارچه سازی فرآیندها و بهبود خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ارائه این خدمات منجر به کاهش زمان انتظار و تخصیص صف جداگانه می شود، ادامه داد: امکان تخصیص زمان، مدیریت تقاضا و تخصیص ظرفیت مناسب برای خدمت رسانی، امکان انجام نظرسنجی پس از اتمام هر فرآیند-خدمت، صرفه جویی در وقت و هزینه‌های مخاطبین و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان از طریق تسهیل و روان‌سازی امور از دیگر مزایای سامانه‌های جدید خدمات غیر حضوری است.

معیری با اشاره به اینکه مراجعه زیاد به سازمان تأمین اجتماعی از جمله چالش‌های متقاضیان در هنگام مراجعه به مراکز درمانی و شعب بیمه‌ای است گفت: با راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی مراکز درمانی در سال ۹۶ از طریق سامانه nobat.tamin.ir و کد دستوری ۱۴۲ این موضوع ساماندهی و سرویس در دسترس بیمه شدگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ نیز نوبت دهی شعب بیمه‌ای راه اندازی شد و متقاضیان می‌توانند از طریق آدرس reserve.tamin.ir و کد دستوری ۱۴۲ نسبت به اخذ نوبت از هریک از شعب اقدام کنند. به‌زودی سامانه نوبت دهی کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین اجتماعی نیز راه‌اندازی می‌شود و هم اکنون درحال طی مراحل آزمایشی و آموزش‌های لازم به کاربران هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید