تعرفه‌های جدید آمریکا و چین امروز اجرایی شد/ خبری از مذاکره نیست

    کد خبر :376112

ایالات‌متحده و چین از امروز تعرفه‌های جدید خود بر ۲۶۰ میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر را اجرایی کردند. به این ترتیب جنگ تجاری بین ۲ اقتصاد برتر جهان وارد مرحله جدیدی شد.

روز دوشنبه، ایالات‌متحده و چین، تعرفه‌های جدید خود بر کالاهای یکدیگر را در حالی اجرایی کردند که هیچ کدام از طرفین نشانه‌ای از کوتاه آمدن در این جنگ تجاری که روز به روز به شدت آن افزوده می‌شود و رشد اقتصاد جهان را به مخاطره می‌اندازد، از خود بروز نمی‌دهند.

پس از اجرایی شدن تعرفه‌های آمریکا، چین فورا آمریکا را به زورگویی و قلدری تجاری متهم کرد که سایر کشورها را به زور ابزارهایی مانند تعرفه به انجام خواسته‌های خود واردار می‌کند.

امروز در میانه روز به وقت آسیایی، تعرفه‌های آمریکا بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین و تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین بر ۶۰ میلیارد دلار از واردات آمریکا، فعال شدند. این درحالیست که سطح اولیه این تعرفه‌ها ماننده آن‌چه از آن می‌ترسیدیم بالا نیست.

به گزارش مهر، سطح این تعرفه‌های آمریکا در ابتدا ۱۰ درصد است که تا پایان سال به ۲۵ درصد خواهد رسید. پکن هم تعرفه‌هایی در سطح ۵ تا ۱۰ درصد وضع کرده است و هشدار داد در صورت بالا رفتن نرخ تعرفه‌های آمریکا، نرخ تعرفه‌های خود را مطابق با آن افزایش خواهد داد.

چین واشنگتن را به ریاکاری در مذاکرات تجاری متهم کرد و تصمیم گرفت این هفته معاون نخست‌وزیر خود، لیو هی، را به واشنگتن نفرستد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید