ونزوئلا: احتمالا شیلی، کلمبیا و مکزیک در سوءقصد به جان مادورو دست داشتند

    کد خبر :375702

وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی ونزوئلا اعلام کرد، دولت‌های شیلی، کلمبیا و مکزیک احتمالا در ترور ناکام ماه اوت نیکولاس مادورو نقش داشتند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی ونزوئلا با تاکید بر اینکه یکی از عوامل بازداشت شده بعد از حمله ناکام به نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا درباره چنین احتمالی شهادت داده است، گفت هیات‌های دیپلماتیک شیلی و مکزیک قصد خارج کردن مظنون مذکور به خارج از این کشور را داشتند که موفق نشدند.

رودریگز در کنفرانسی خبری در کاراکاس تاکید کرد: نمی‌دانم که آیا سفیر شیلی حاضر است تست دروغ‌سنجی انجام دهد یا خیر. شیلی باید توضیح دهد که کدام مقامش قصد کمک به فرار این مجرم را داشته است. کلمبیا و مکزیک هم باید توضیح دهند که چه کسی قصد تسهیل فرار این مظنون را داشته است.

این وزیر ونزوئلایی همچنین از بازداشت سه مظنون جدید در ارتباط با این حمله خبر داد. مادورو در چهارم اوت از تلاش برای ترور جان سالم به در برد. رئیس‌جمهوری ونزوئلا در یک رژه نظامی در پایتخت کشورش شرکت کرده بود که دو پهپاد بمب‌گذاری شده به سوی فرستاده شد. مادورو در این حمله آسیبی ندید اما تعدادی از سربازان مجروح شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید