حمایت از ثبت بین‌المللی ۱۰ اختراع ایرانی

    کد خبر :375561

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در تازه ترین جلسه خود حمایت از ثبت بین‌المللی ۱۰ اختراع ایرانی را تصویب کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حقوق مالکیت فکری یکی از زیر ساخت هایی است که می تواند ضامن موفقیت اقتصادی و فناوری شود و عاملی است که شکوفایی اندیشه های خلاق انسانی و توسعه تحقیقات حوزه علم و فناوری را به دنبال دارد.

با توجه به اهمیت موضوع کارگروه ثبت اختراع صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی هر ماه درخواست های ارسالی ثبت اختراع محققان کشور را بررسی می کند.

در آخرین جلسه این کارگروه ۲۰ درخواست بررسی شد که از این تعداد ۱۰ اختراع برای حمایت تایید شد. علوم پایه، مکانیک، برق و مخابرات، شیمی، محیط زیست و انرژی و کشاورزی برخی از موضوعات این اختراعات هستند.

ثبت یک اختراع فرآیند مهمی است پژوهشگر و مخترع بعد از ثبت اختراع دستاوردهای تحقیقاتی، هم می توانند خود بطور مستقیم این فناوری ها را تبدیل به محصول به بازار عرضه کند یا با فروش امتیاز بهره برداری از اختراع از طریق قراردادهای انتقال فناوری به شرکت های دیگر، هزینه های تحقیقات را جبران کرده و سود قابل ملاحظه ای را به دست آورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید