ایران هم میزبان است هم در مرحله مقدماتی شرکت می‌کند؟

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۵۵
    کد خبر :375519

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی مرحله مقدماتی فوتسال جوانان آسیا را قرعه کشی کرده است که هنوز میزبان مرحله نهایی مشخص نشده است!

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز اعلام کرد که مراسم مرحله انتخابی فوتسال قهرمانی جوانان آسیا در منطقه مرکزی این قاره برگزار و تیم ایران با کشورهای افغانستان و ترکمنستان همگروه شده است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که هنوز میزبان مرحله نهایی مسابقات جوانان قهرمانی آسیا مشخص نشده است.

کشورهای ایران و ترکمنستان پیش از این درخواست خود را برای میزبانی در مرحله نهایی فوتسال جوانان ارائه کرده بودند و حتی به گفته عباس ترابیان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال، شانس ایران برای گرفتن این میزبانی بیشتر هم هست. طبق قانون، کشوری که مرحله نهایی را میزبانی می کند دیگر در مرحله مقدماتی حضور نخواهد داشت.

با این حال هم در قرعه کشی AFC، هم ایران و هم ترکمنستان در مرحله مقدماتی شرکت داده شده اند و اتفاقا این دو کشور با هم همگروه هم شده اند!

عباس ترابیان در این خصوص گفت: ممکن است میزبان مرحله نهایی زیر ۲۰ سال آسیا باشیم. اگر اینطور باشد شرکت ما در مسابقات انتخابی خیلی معنا نخواهد داشت!

وی تاکید کرد: ولی سعی می کنیم این آمادگی را داشته باشیم اگر میزبانی به ایران داده نشد مقابل تیم هایی مثل افغانستان و ترکمنستان و ازبکستان از حق فوتسالمان دفاع کنیم.

رئیس کمیته فنی و توسعه در پاسخ به این سئوال که چه زمانی میزبان نهایی مشخص می شود؟ گفت: این هفته اعلام می شود برای مرحله نهایی چه کشوری میزبان خواهد بود. ایران و ترکمنستان کاندیدا شده اند ولی شانس ما بیشتر از ترکمنستان است.

با این حساب و طبق گفته ترابیان در صورتی که میزبانی مرحله نهایی به ایران برسد، تغییری در گروهبندی مرحله مقدماتی ایجاد نخواهد شد و ایران به صورت تصنعی در ازبکستان حاضر می شود.

به گزارش مهر، گروهبندی مسابقات مرحله مقدماتی فوتسال جوانان آسیای مرکزی که به میزبانی ازبکستان برگزار می شود، به این ترتیب است:

گروه A
ایران، افغانستان، ترکمنستان

گروه B
ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان

برنامه مسابقات به شرح زیر است:

شنبه ۱۰ آذرماه
قرقیزستان- ازبکستان
ترکمنستان- ایران

یکشنبه ۱۱ آذرماه
تاجیکستان- قرقیزستان
افغانستان- ترکمنستان

دوشنبه ۱۲ آذرماه
ازبکستان- تاجیکستان
ایران- افغانستان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید