بازیگر ارباب حلقه‌ها به رییس جمهوری آرژانتین اعتراض کرد

ویگو مورتنسن بازیگر سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» با انتشار یک ویدیوی کوتاه به ماکری رییس جمهوری آرژانتین اعتراض کرد.

به نقل از گاردین، بازیگر دانمارکی که به عنوان آراگون قهرمان فیلم «ارباب حلقه‌ها» همیشه دیگران را به مبارزه می‌خواند در کلیپی ۳۳ ثانیه‌ای مائوریسیو ماکری رییس جمهوری آرژانتین را به عنوان «لاف زن نئولیبرال» خطاب کرد که با تغییراتی که قرار است بدهد صنعت فیلم کشور را با مشکلات روبه رو خواهد کرد.

مورتنسن که در آرژانتین رشد کرده، در این فیلم خطاب به رییس جمهوری و وزیر فرهنگ صحبت کرده و سیاست‌های آنها را به نقد کشیده است.

قرار است وزیر فرهنگ تحت پیش‌نویس لایحه «همگرایی دیجیتال» رسانه‌های اجتماعی را برای نمایش آنلاین تحت پوشش قرار دهد.

هنوز جزییات این لایحه روشن نیست اما گفته شده این قانون جدید می‌تواند با کاهش بودجه دولت در بخش صنعت موفق فیلمسازی این کشور، آن را تحت تاثیر قرار دهد.

در این ویدیو مورتنسن با لهجه‌ای آرژانتینی صحبت کرده و می‌گوید: صنعت سینمای آرژانتین خودش را از نظر مالی تامین می‌کند و منبعی برای افتخار آرژانتینی‌ها محسوب می‌شود بنابراین ماکری و وزیرش و همه شماهایی که لاف‌زن‌های نئولیبرال هستید بهتر است دست از مسخره بازی بردارید و به اقداماتی برای تخریب سینمای آرژانتین «نه» بگویید.

وزیر فرهنگ گفته است این بازیگر دچار سوء‌تفاهم نسبت به قانون جدید شده و افزوده است ویگو مورتنسن را بسیار دوست دارد. وی افزود: فکر می‌کنم او بازیگر بزرگی است اما او اطلاعات خیلی نادرستی از موقعیت سینمای آرژانتین دارد.

در هر حال به نظر می رسد ابهاماتی که در مورد قانون جدید وجود دارد و اخراج اخیر الخاندرو کاستا از ریاست «انستیتو ملی سینما و هنرهای بصری» موجب شده تا بازیگران و کارگردان‌های صنعت فیلم آرژانتین نسبت به آینده نگران شوند.

در عین حال رییس آکادمی فیلم آرژانتین گفت بودجه دولت برای صنعت سینما از ۱۰ درصد مالیاتی که بر فروش بلیت اخذ می‌شود تامین می‌شود و برخی از دست‌اندرکاران صنعت سینما نگران هستند تا این لایحه جدید بر این تامین مالی اثر بگذارد و به همین دلیل کل صنعت فیلم آرژانتین نگران و عصبی است.

هر سال حدود ۱۰۰ فیلم در آرژانتین ساخته می‌شود اما باتوجه به این که این سینما تاکنون دو اسکار در بخش فیلم خارجی زبان دریافت کرده، از اعتباری جهانی برخوردار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید