پاسخ فدراسیون اسکی به صحبت‌های سرمربی مستعفی تیم ملی صحرانوردی

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ۹:۱۵
    کد خبر :375161

سخنگوی فدراسیون اسکی درخصوص مصاحبه روز گذشته سرمربی مستعفی تیم اسکی صحرانوردی توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین ساوه شمشکی سرمربی مستعفی تیم ملی اسکی صحرانوردی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، صحبت‌هایی را درخصوص دلایل این استعفا از جمله تهمت‌های غیر اخلاقی یکی از ملی‌پوشان به او و عدم پیگیری این ماجرا از سوی فدراسیون مطرح کرد (لینک مصاحبه).

مرتضی محسن‌پور مدیر روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون اسکی درباره صحبت‌های مطرح شده در این مصاحبه گفت: ابتدا باید بگویم که حسین ساوه‌شمشکی روز 26 شهریور استعفا کرده و این موضوع روز 27 شهریور مورد موافقت فدراسیون اسکی قرار گرفت. ساوه شمشکی به عنوان سرمربی تیم صحرانوردی با مصطفی میرهاشمی رئیس کمیته اسکی صحرانوردی دچار مشکلات متعددی بود و این مشکلات زمانی به اوج خود رسید که میرهاشمی، برادرش مجتبی را به عنوان سرمربی جدید تیم صحرانوردی به رئیس فدراسیون پیشنهاد و معرفی کرد و اختلافات پس از این اقدام میرهاشمی به اوج رسید و در نهایت، هم او و هم ساوه‌شمشکی استعفا کردند که این استعفاها برای آرامش تیم ملی اسکی صحرانوردی با موافقت فدراسیون همراه شد.

وی درباره صحبت‌های ساوه‌شمشکی درخصوص اتهامات سمانه بیرامی‌باهر، ملی‌پوش اسکی صحرانوردی گفت: ساوه‌شمشکی و بیرامی‌باهر مشکلات زیادی با یکدیگر داشتند و اوج این مشکلات در زمان المپیک زمستانی 2018 بود. این موضوع از طریق نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی پیگیری شد و در نهایت مسئولان فدراسیون به این جمع‌بندی رسیدند که چنین اقدامی صورت نگرفته و در واقع ادعای ساوه‌شمشکی رد شد. باید به این نکته اشاره کنم که ساوه‌شمشکی اواخر سال گذشته برای سفر بیرامی‌باهر به مسابقات ترکیه، یک چک ضمانت 500 میلیون تومانی بدون اطلاع فدراسیون و به صورت غیرقانونی از این ورزشکار گرفته بود و در نهایت پس از گذشت بیش از 6 ماه با پیگیری بیرامی‌باهر و با ورود فدراسیون به این موضوع چک را به بیرامی‌باهر پس داد.

سخنگوی فدراسیون اسکی درخصوص ادعای ساوه‌شمشکی مبنی بر اینکه فدراسیون به او حقوق کمی داده، عنوان کرد: حسین ساوه‌شمشکی کارمند آتش‌نشانی شهر شمشک و دربندسر است و در زمان انتصاب به عنوان سرمربی تیم ملی، فدراسیون نامه‌ای رسمی به آتش‌نشانی ارسال کرد تا این مربی بتواند به عنوان سرمربی فعالیت خود را در فدراسیون دنبال کند. در حقیقت او حقوق اصلی و کامل خود را با نامه‌نگاری رسمی فدراسیون اسکی در مدت زمانی که به عنوان سرمربی در فدراسیون حضور داشت، دریافت می‌کرد و مبلغی که از سوی فدراسیون داده می‌شد اضافه بر آن مبلغ حقوق بود. لازم به ذکر است که ساوه شمشکی از تیرماه 96 به عنوان سرمربی انتخاب شد و در دو مسابقه و اردوی تدارکاتی ترکیه و ارمنستان نیز حضور یافت و به عنوان نفر سرمربی تیم ملی نیز راهی المپیک زمستانی 2018 شد.

به گزارش تسنیم ،محسن‌پور درباره این صحبت ساوه‌شمشکی که گفته بود «شخصاً از رئیس و دبیر فدراسیون درخواست پیگیری ماجرا را کردم. آنها ابتدا گفتند که 10 روز سکوت کنم تا موضوع پیگیری شود، اما دبیر فدراسیون پس از آن گفت که بی‌خیال شوم و عنوان کرد که داریم موضوع را ماست‌مالی می‌کنیم»، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادم متوجه شدم چنین چیزی وجود نداشته و اگر ساوه شمشکی نتواند اتهامش نسبت به دبیر فدراسیون را ثابت کند، حق پیگیری قضایی از سوی این مقام مسئول وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است برخلاف گفته ساوه‌شمشکی، سمانه بیرامی‌باهر هرگز به کمیته انضباطی فدراسیون احضار نشده و این ادعای مطرح شده از سوی وی نیز تکذیب می‌شود و در این مورد هم حق پیگیری از سوی بیرامی‌باهر وجود دارد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون اسکی در پایان از زحمات ساوه‌شمشکی و میرهاشمی در مدت زمان تصدی سرمربی‌گری تیم ملی و ریاست کمیته اسکی صحرانوردی قدردانی و تشکر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید