وعده‌های ازدواج دانشجویی کُمدی می‌شود

نویسنده نمایشنامه و سریال های تلویزیونی با اشاره به نگارش سریال «زوج و فرد» بیان کرد که این مجموعه در ۱۵ قسمت نوشته می شود.

کوروش نریمانی  درباره سریال «زوج و فرد» که قرار است به تهیه کنندگی سعید مرادی ساخته شود، گفت: نگارش سیناپس این فیلمنامه به پایان رسیده است و در حال نگارش قسمت های آن هستم که به مقوله ازدواج آسان می پردازد.

وی درباره فضای این سریال توضیح داد: این اثر در ۱۵ قسمت تدارک دیده شده است و با توجه به فضایی که دارد می تواند در هر زمانی مثل نوروز برای پخش در نظر گرفته شود.

نریمانی درباره اینکه «زوج و فرد» چقدر می تواند به طنزهای جدیدتری در حوزه ازدواج ورود کند، اظهار کرد: ما هر گونه هم که به قضیه ازدواج فکر کنیم باز هم بخش هایی ممکن است تکراری باشد ولی این سریال نکته های جدیدی دارد و قصه اش برمی گردد به بحث ازدواج های دانشجویی و مشکلاتی که بر سر راه دانشجویان است.

وی اضافه کرد: در این مجموعه اشاره هایی می شود به افرادی که در زمینه ازدواج دانشجویی فقط شعار می دهند از مسئولان دانشگاه ها گرفته تا خانواده ها که از ازدواج آسان سخن می گویند اما به حرف هایشان اعتباری نیست.

نویسنده سریال «پایتخت» درباره خلاصه ای از قصه «زوج و فرد» توضیح داد: داستان این سریال درباره یک سفر دانشجویی به شهر مشهد است و ازدواج هایی که قرار است رخ دهد و بخش اعظمی از سریال در مسافرت و مراودات این دانشجویان رخ می دهد.

این نویسنده درباره پایان نگارش فیلمنامه اظهار کرد: تا اواخر اردیبهشت یا اواسط خرداد متن فیلمنامه این سریال را به پایان خواهم رساند تا بعدا وارد مراحل دیگر تولید شود.

نویسنده سریال «پادری» درباره شکل گرفتن کمدی های تکراری در تلویزیون تصریح کرد: ما در کمدی ها کمتر از ۱۰ درصد به سوژه ها و ظرفیت های کمدی پرداخته ایم چراکه ۹۰ درصد کمدی ها به صورتی هستند که نمی توان به آنها پرداخت و مسلم است که این موقعیت ها به پایان می رسد. ضمن اینکه سخت گیری ها از طرف تلویزیون و سایر نهادها نیز در حوزه کمدی زیاد شده است.

وی در پایان یادآور شد: اگر ۱۰ موضوع و تمثیل بامزه را در نظر بگیرید ۹ تا امکان نمایش در تلویزیون را ندارند بنابراین حداقل نسبت به موقعیت های موجود که روی آنها کار می شود نباید سخت گیری وجود داشته باشد درحالیکه تلویزیون موضعی منفعلانه دارد و به جای اینکه فضا را بازتر کرده و نیروهای سازنده سریال ها را تقویت کند گویی تسلیم شبکه های ماهواره ای و سریال های خارجی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید