فرماندار میاندوآب از علل افزایش خودکشی در این شهر می گوید

    کد خبر :371688

فرماندار میاندوآب گفت:خودکشی در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در میاندوآب 2 برابر شده است.

ناصر امیری در جلسه ساماندهی امور جوانان میاندوآب اظهار کرد: آمار خودکشی در میاندوآب 6 ماه اول امسال نسبت به 6 ماهه سال 96 دوبرابر شده است، این مسئله باید ریشه یابی شود که چرا با وجود کارهای انجام شده این آمار افزایش دوبرابری داشته است. خودکشی در اسلام حرام است و هر چقدر هم فشارهای روانی و اقتصادی بر انسان غلبه کند نباید به خودکشی فکر کند.

وی باتاکید براینکه اولویت اول ما باید بها دادن به جوانان و بکارگیری آنها در سمت های مهم و تاثیرگذار نظام باشد افزود: وقتی به جوانان میدان داده شود امید هم به جامعه تزریق می شود، جوانان هم در طول انقلاب خود را ثابت کرده اند و هرجا کاری به آنها سپرده شده به نحو احسن از پس کار برآمده اند. جوانان ما در صحنه های ورزش حضور فعال دارند و در دانشگاه‌ها غالبا برخورد با جوانان با افراط و تفریط همراه است که این موجب شده است در برخی موارد از امر به معروف و نهی از منکرها هم دور شویم و یا در برخی موارد با مارک زدن ها و برخورد چکشی موجب بدبینی جوانان شویم.

امیری بابیان اینکه از وضعیت بیکاری جوانان در کشور آگاهیم تصریح کرد: باید نظام برنامه ریزی جامعی برای رفع این مشکل داشته باشد، اینکه ما بگوییم می توانیم تمام بیکاران شهر را بکار گیریم حرف درستی نیست.

به گزارش ایسنا، فرماندار میاندوآب گفت: ما باید جوانان را جذب کنیم و از طریق باورها و اعتقادات دینی به سمت نظام و انقلاب بیشتر سوق یابند، وقتی که فرد احساس کند نظام جهوری اسلامی جایگاهی برای جوانان دارد، قطعا به سمت این نظام خواهد آمد مقام معظم رهبری همیشه ثابت کرده که ارزش فراوانی برای جوانان قائل است و مسئولان کشور هم باید اینگونه باشند.

امیری گفت: جوانان ما الگو پذیر هستند و در مقابل تک تک آنها مسئول هستیم نخبگان و جوانان ما در کشورهای اروپایی و آمریکایی صاحب تفکر و منصب های حساس جهانی هستند؛ برنامه ریزی برای آنها نداشتیم ولی امروز زمان غفلت نیست. هر فعالیتی بکنیم و هر کاری انجام دهیم اگر تقوا نداشته باشیم باخته‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید