انتخاب ۲ کارگردان فرانسوی برای ریاست جشنواره سینمایی آمریکا

    کد خبر :37081

میشل آزاناویسوس کارگردان فیلم تحسین شده «هنرمند» یا «آرتیست» در راس هیات داوری چهل و سومین جشنواره فیلم دوویل آمریکا انتخاب شد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسکرین دیلی، هیات داوری این جشنواره باید با ریاست این کارگردان برنده اسکار، برنده جایزه بزرگ و جایزه ژوری را در این رویداد انتخاب کنند.

این جشنواره هر سال در ساحل نورماندی فرانسه برگزار می‌شود.

میشل آزاناویسوس ۵۰ ساله در این باره گفت: واقعا از این بابت سپاسگزار و مفتخر هستم. شبیه نیمی از افراد این سیاره با تماشای سینمای آمریکا بزرگ شدم و در ۱۰ سال اخیر بخش مهمی از وقتم را صرف تماشای سینمای این سرزمین کردم.

فیلم جدید آزاناویسوس با عنوان «موحش» در بخش رسمی رقابتی جشنواره کن امسال حضور داشت.

امانوئل برکو بازیگر، نویسنده و کارگردان ۴۹ ساله که با فیلم «سربلند» در سال ۲۰۱۵ به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم کن در این رویداد حضور داشت در راس هیات داوری بخش «الهام» انتخاب شده است. این برای نخستین بار در سی سال گذشته بود که جشنواره کن با فیلم یک کارگردان زن به طور رسمی آغاز به کار می‌کرد. وی باید با هیات داوران خود به تجلیل از کارگردان‌های جدید بپردازد.

وی در این باره گفت: به عنوان یکی از هواداران بزرگ سینمای آمریکا، بسیار از این افتخار خوشحالم. در نظر من سینما و سینمای آمریکا همیشه یکی بوده‌اند.

جشنواره فیلم دوویل که در فرانسه برگزار می‌شود به فیلم‌های آمریکایی اختصاص دارد و سال پیش جایزه بزرگ این جشنواره به «مردان کوچک» ساخته ایرا ساکس اهدا شد و مت راس با فیلم «کاپیتان شگفت‌انگیز» و تاد سولونز با «سگ وینر» جایزه ژوری را دریافت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید