ایران و گرجستان سه یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

  • سیاسی
  • شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۲۵

جمهوری اسلامی ایران و گرجستان سه یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ورزش، کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا کردند.

این یادداشت تفاهم در حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ایران و گیورگی کویریکاشویلی نخست وزیر گرجستان در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد تهران به امضای مقامات دو کشور رسید.
نخستین یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ورزش و جوانان که از سوی ایران مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و ازطرف گرجستان میخائیل جان الیدزه وزیر امورخارجه، آن را امضا کردند.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و کئورگی کاخاریان وزیر اقتصاد و توسعه گرجستان نیز یادداشت تفاهم در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به امضا رساندند.
همچنین یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کشاورزی به امضای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران و میخائیل جان الیدزه وزیر امورخارجه گرجستان رسید.
بیانیه مشترک نیز بین سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان به امضای معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و گیلا آگولاشویلی رییس منابع طبیعی و محیط زیست گرجستان رسید.
علاوه بر آن، دو سند همکاری میان بخش خصوصی دو کشور به امضا رسید که در زمینه تاسیس مجتمع پالایشگاهی و تاسیس کارخانه ساخت کاشی و سرامیک در گرجستان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید