مسدود شدن کارت‌های اعتباری ایرانیان در چین چقدر جدی است؟

    کد خبر :367097

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین می‌گوید: اروپایی‌ها طی 9 سال گذشته کارت‌های اعتباری ایرانی‌ها را مسدود کردند و در این بازه زمانی مسدود شدن ویزا یا مسترکارت ایرانی‌ها ارتباطی به سیاست‌های دولت یا نظام بانکی چین ندارد.

به ‌گزارش بازتاب، به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران چینی‌ها نیز محدودیت‌های تازه‌ای را برای ایرانی‌ها اعمال کرده‌اند. هرچند که برخی تجار معتقدند که مسدود شدن کارت‌های اعتباری (VISA، MASTERCART و غیره) ارتباطی به سیاست‌های نظام بانکی چین علیه ایران ندارد اما در این باره پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در توئیتر خود نوشته است: «بانک‌های چینی در حال ابطال کارت‌های اعتباری (VISA، MASTERCART و غیره) مشتریان ایرانی خود هستند. تبعیت آنها از تحریم‌های آمریکا بیشتر از دور قبل شده است و در انطباق عملیاتشان با FATF هم بسیاری جدی هستند. مشتریان ایرانی فقط با یوان چین امکان فعالیت دارند.»

در همین حال نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین با اشاره به مسدود شدن کارت‌های اعتباری (VISA، MASTERCART و غیره) برای مشتریان ایرانی در چین به تجارت‌نیوز می‌گوید: مسدود شدن ویزا یا مستر کارت ( VISA، MASTERCART ) توسط چین موضوع جدیدی نیست. اینکه چند ده هزار نفر از ایرانی‌ها از ویزا یا مستر کارت کشورها استفاده می‌کنند را نمی‌توان منکر شد. این‌ها کارت‌های اعتباری آمریکایی هستند که توسط کمپانی‌ها به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود.

مجیدرضا حریری افزود: حالا نه‌تنها اروپا بلکه چین هم از قوانین آمریکا تبعیت می‌کند و ایرانی‌هایی که از این دو کارت بهره می‌بردند را به نوعی منع کرده است. البته کشورهای اروپایی طی ۹ سال گذشته تاکنون برای استفاده‌کنندگان این کارت منع‌هایی را قایل شدند اما چین نیز اخیرا به این اقدام جامعه عمل پوشانده است.

او اظهار کرد:در این بازه زمانی مسدود شدن ویزا یا مسترکارت ایرانی‌ها ارتباطی به سیاست‌های دولت یا نظام بانکی چین علیه یا به نفع ایران ندارد. بلکه هر دارنده‌ای باید آمادگی این را داشته باشند که کارت‌های اعتباری‌اش در آینده نزدیک توسط شرکت‌های اروپایی و آسیایی مسدود شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید