آیپد پرو 2018 به‌جای اتصال لایتنینگ از USB-C بهره می‌برد

    کد خبر :366758

براساس آخرین خبرها، آیپد پرو ۲۰۱۸ بازطراحی‌شده اپل از اتصال لایتنینگ برخوردار نخواهد بود و با اتصال USB-C معرفی می‌شود.

باوجودی که پیشتر قاب آیپد پرو ۲۰۱۸ در تصویر جدید از اتصال لایتنینگ خبر می‌داد، ولی ظاهرا اپل تغییر استراتژی داده است و قرار نیست آیپد پرو بازطراحی‌شده‌ی اپل با اتصال لایتنینگ معرفی شود.

آیپد پرو ۲۰۱۸ بازطراحی‌شده قرار است با حاشیه‌های باریک‌تر و همچنین فناوری تشخیص چهره فیس‌آیدی معرفی شود. با این وجود، انتظار می‌رفت از اتصال لایتنینگ هم برخوردار باشد. براساس آخرین اطلاعات فاش‌شده از سوی تحلیلگر معروف اپل، مینگ‌چی کو، آیپدپرو ۲۰۱۸ با اتصال USB -C همراه خواهد بود و خبری از اتصال لایتنینگ نیست.

با اینکه باور کردن این موضوع کمی سخت است، ولی ظاهرا خبری از اتصال لایتنینگ در آیپدپرو ۲۰۱۸ بازطراحی‌شده نخواهد بود. ممکن است در جعبه‌ی محصول، کابل لایتنینگ به USB-C و شارژر USB-C درنظر گرفته شده باشد. تا زمان رونمایی رسمی محصولات اپل، زمان زیادی باقی نمانده است و باید منتظر باشیم ببینیم این خبر صحت دارد یا خیر. پیش از طرح این موضوع از سوی مینگ‌چی کو، تاکنون هیچ منبع خبری دیگری در مورد این تغییر خبری منتشر نکرده بود. پیشتر گفته شده بود که مدل ۲۰۱۸ آیپد پرو ۱۲.۹ اپل احتمالا بدون جک هدفون عرضه خواهد شد. حال اگر استفاده از بلوتوث را نادیده بگیریم، در صورتی که شایعه صحت داشته باشد و جک هدفون از آیپدپرو 2018 بازطراحی‌شده حذف شود؛ آیا باید روی هدفون با اتصال USB-C حساب باز کنیم؟ یا مبدل‌های هدفون USB-C؟ پیشتر نیز این موضوع مطرح شده بود که آیا آیفون‌ های ۲۰۱۸ اپل درگاه USB-C خواهند داشت؟

آیپد پرو 10.5 / ipad pro 10.5

با حذف‌شدن جک هدفون، طرفداران موسیقی ممکن است با مشکل روبرو بشوند و و از این طراحی رضایت نداشته باشند. با مطرح‌شدن اتصال USB-C ورق برمی‌گردد و آیپد پرو جدید، بیشتر کاربردی شبیه به سیستم‌های کامپیوتری پیدا می‌کند. در این صورت، می‌توانیم بگوییم که نسل جدید آیپدپرو شاهد تغییرات زیادی بوده است. مینگ‌چی کو، پیش‌بینی می‌کند که آیپدپرو با شارژر ۱۸ وات جعبه‌گشایی می‌شود.

انتظار می‌رود، کوپرتینونشین‌ها آیپدپرو ۲۰۱۸ بازطراحی‌شده را در رویداد معرفی آیفون ۲۰۱۸ رونمایی کنند؛ هرچند Apple رویداد دیگری نیز برای مهرماه برابر با ماه اکتبر در نظر گرفته است؛ لذا احتمال دارد آیپدپرو ۲۰۱۸ در رویداد بعدی معرفی شود. در حال حاضر با توجه به آنچه تاکنون مشخص‌ شده است، انتظار می‌رود هرسه گوشی آیفون ۲۰۱۸ و اپل واچ جدید در مراسم پیش‌رو معرفی شوند.

با این‌وجود، مینگ‌چی‌ کو اعلام کرده است که احتمال دارد آیفون ۲۰۱۸ اقتصادی با نمایشگر ۶.۱ اینچی کمی دیرتر از مدو مدل دیگر با نمایشگر OLED، در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر معرفی شود. علت تاخیر در معرفی آیفون اقتصادی ۲۰۱۸، مسائل مربوط به کیفیت مونتاژ به‌دلیل طراحی گوشی آیفون با نمایشگر LCD اعلام شده است.

پیشتر گفته‌شد که آیفون های ۲۰۱۸ احتمالا آیفون Xs، آیفون Xs مکس و آیفون Xr نام خواهند داشت. این خبر توسط خبرگزاری بلومبرگ نیز تایید شد. چند روز قبل در خبر دیگری مشخص شد که آیفون ۱۰ سی احتمالا نام آیفون ۲۰۱۸ میان رده اپل خواهد بود. مینگ‌چی‌ کو معتقد است که مک‌بوک جدید اپل، با سنسور Touch ID جدید بدون نیاز به اضافه‌کردن نوار لمسی رونمایی خواهد شد. همچنین اپل‌واچ سری ۴ از پایشگر ضربان قلب (ECG) و بدنه‌ی سرامیکی در تمام ‌مدل‌ها همراه خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید