تهدید و مجروح‌کردن یک محیط‌بان خوزستانی توسط شکارچیان آهو

انفعال سازمان حفاظت محیط زیست در برابر تخلفات شکار و صید از یک سو و بی‌تفاوتی این نهاد نظارتی نسبت به تهدید جان محیط‌بانان توسط متخلفان را بدون شک می‌توان نشانه‌ای از بی‌انگیزگی این سازمان در جلوگیری از کشتار حیات وحش دانست.

حضور پررنگ شکارچیان در منطقه حفاظت شده میشداغ طی دو سال گذشته به کاهش چشمگیر جمعیت حیات وحش، به ویژه آهو در این منطقه منجر شده. شکارچیانی که شبانه با استفاده از نورافکن، قدرت بینایی را از وحوش منطقه سلب و فرار را برایشان غیرممکن کرده و با استفاده از اسلحه های شکاری، قتل عام را آغاز می‌کنند. شکارچیانی که در سایه بی‌تفاوتی و عدم برخورد سازمان حفاظت محیط زیست این روزها آنقدر گستاخ شده‌اند که به قتل عام حیات وحش منطقه کفایت نکرده و جان محیط‌بانان منطقه را نشانه می‌روند.

سید باقر موسوی، محیط‌بان دلسوز خوزستانی که به تلاش برای حفاظت از آهوان منطقه حفاظت‌شده میشداغ شهرت دارد هفته گذشته با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود، اعلام کرد که در منطقه، یک بار هدف تیراندازی این شکارچیان قرار گرفته و دچار جراحت شده است. وی در پایان نوشته تلاش مجدد این شکارچیان برای از بین بردن خود و سایر کسانی که برای حفاظت از آهوان این منطقه تلاش می‌کنند محتمل دانست و در این باره هشدار داد.

این محیط‌بان دلسوز در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

”  28 فروردین 1396

به اطلاع دوستداران محیط زیست و بویژه دوستداران آهوی فکه می رساند شکارچیان حرفه ای آهو تاکنون برای چندمین مرتبه بنده را به قتل تهدید و  سه مرتبه در زمان های مختلف به طرفم تیراندازی کردند که بار اول بوسیله ساچمه های تفنگشان زخمی شدم، بار دوم با اسلحه جنگی و به منظور تهدید، چندین تیر هوایی رها کردند و بار سوم امشب در حین عزیمت به منطقه و در حالی که سوار بر موتور سیکلت خود بودم بسویم تیراندازی کردند که خوشبختانه تیرشان خطا رفت و جان سالم بدر بردم. شایان ذکر است شکارچیان به هنگام شب و با استفاده از نورافکن های قوی اقدام به قتل آهو می نمایند که نسل آهو در این منطقه با این روش غیر انسانی به لبه انقراض رسید.

این افراد به هر طریق ممکن می خواهند مرا و بلکه هر کسی که بخواهد از این آهوهای بیچاره نگهداری کند از سر راه خود بردارند تا تعداد اندک آهوی تازه بازگشته از مرزها را شکار کنند و برای همیشه نسلشان را منقرض کنند.”

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید