کونیگزگ در مسابقات کلاس ابرخودروها، شرکت می‌کند

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۶:۰۷
    کد خبر :362604

کلاس جدید ابرخودروها، حدود 2 سال دیگر جایگزین کلاس LMP1 مسابقات استقامت خواهد شد. شرکت کونیگزگ هم برای حضور در این کلاس جدید تمایل نشان داده است.

کونیگزگ از شرکت کنندگان در کلاس ابرخودرو (Hypercar) خواهد بود. این کلاس جدید در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ (۱۴۰۰-۱۳۹۹ خورشیدی) مسابقات جهانی استقامت، شامل رقابت‌های۲۴ ساعت مسابقه لمانز (Le Mans) است.

کریستین ون کونیگزگ (Christian von Koenigsegg) بنیانگذار و مدیرعامل کونیگزگ در مصاحبه‌ای با مجله تاپ گیر گفته که شاهد توسعه این سری جدید بوده و مشتاق به شرکت کونیگزگ در این کلاس جدید است. او گفت:

این کلاس جدید بسیار عالی است و ما هیجان زده هستیم. طبق اطلاعات من قوانین این کلاس هنوز نهایی نشده‌اند. ما به دقت پیگیر اخبار این کلاس و مشتاق به حضور در مسابقات لمانز هستیم.

کلاس جدید ابرخودرو که هنوز نام آن نهایی نشده است. جایگزین کلاس LMP1 مسابقات خواهد شد. خودروهای شرکت کننده در کلاس ابرخودرو سیستم هیبرید نوع KERS (سیستم بازیابی انرژی جنبشی) و تمام چرخ‌های محرک (AWD) خواهند داشت. هدف این کلاس نزدیک کردن خودروهای مسابقه‌ای به خودروهای جاده‌ای است.

از آنجا که قوانین این کلاس جدید نهایی نشده‌اند نمی‌توان گفت که آیا خودروهای مسابقه‌ای از لحاظ مکانیکی شبیه به خودروهای جاده‌ای خواهند بود یا فقط شباهتی ظاهری خواهند داشت.

خودروساز آمریکایی اسکودریا کامرون گلیکن هاوس (Scuderia Cameron Glickenhaus) برنامه خود برای تولید خودرو جاده‌ای مرتبط با کلاس ابرخودرو معرفی کرده است. استون مارتین و تویوتا نیز برای شرکت در کلاس جدید ابرخودرو ابراز علاقه کرده‌اند.

کونیگزگ در سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶ خورشیدی) با توسعه CCGT در کلاس GT1 به شرکت در مسابقات استقامت نزدیک شد. اما تغییر لحظه آخری قوانین که تولید حداقل ۳۵۰ نسخه از خودرو را برای شرکت در مسابقات الزامی کرد مانع از حضور کونیگزگ شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید