برگزاری 18 جشنواره تئاترخیابانی

    کد خبر :361841

سنندج- مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت از برگزاری ۱۸ جشنواره تئاتر خیابانی درایران خبرداد وگفت: نقش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در کشور انکارناپذیراست.

شهرام کرمی امروز سه شنبه در حاشیه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در نشستی با خبرنگاران گفت: بدون شک اگر تئاتر در دو دهه اخیر در کشورمان رونقی داشته بخشی از آن مرهون تلاش اهالی رسانه بوده است.

وی از خبرنگاران و عکاسان خبری که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را به نحو احسن پوشش دادند تشکر کرد و اظهارداشت: برگزاری مطلوب هر جشنواره ای نیاز به عشق وعلاقه در دست اندرکاران آن دارد و اگر این میل درونی وجود نداشته باشد رویداد و فعالیتی معمولی و شاید کم مخاطب را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: مهمترین ویژگی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان این است که مسئولان و هنرمندان در کنار هم و با عشق و انگیزه در راستای اجرای آن به بهترین نحو ممکن تلاش و فعالیت می کنند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این جشنواره که به دوره سیزدهم آن رسیده یکی از رویدادهای اصلی و از ۱۰ جشنواره برتر تئاتر کشورمان است.

کرمی از برگزاری ۷۳ جشنواره تئاتر در سطح کشور خبرداد و بیان کرد: از این تعداد ۱۸ جشنواره در قالب تئاتر خیابانی در طول سال در استان های مختلف کشور برگزار می شود.

نقش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در کشور انکار ناپذیر است

وی اظهارداشت: تمام مطالبه تئاتر خیابانی کشور را نمی توان از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان انتظار داشت ولی نقش این جشنواره را هم در تئاتر خیابانی کشور نمی توان انکار کرد.

وی تحول جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را ضروری خواند و افزود: می طلبد در کیفیت آثار و تعداد آنها در دوره های آینده تحولی ایجاد شود و بی شک لازمه این مهم تقویت بخش پژوهش و نقد است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تاکنون در ارتباط با ژانر بیرونی تئاتر سه عنوان کتاب در کشورمان چاپ شده و متاسفانه در این حوزه کار تحقیقی و پژوهشی وعلمی کمتری انجام شده است.

کرمی عنوان کرد: تئاتر خیابانی در کشورهای مختلف باهم قابل قیاس نیستند چراکه این نوع از تئاتر به تناسب فرهنگ موجود در هر جامعه ای شکل می گیرد و هویت متفاوتی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید