عواقبی که استفاده از بازیگران پیشکسوت برای سینما دارد

    کد خبر :361281

سیاوش حقیقی تهیه کننده به تحلیل و بررسی فضای بازیگری سینمای کشور و سن بازیگران و معرفی نشدن بازیگران جوان به سینما پرداخت.

سیاوش حقیقی تهیه کننده سینما درباره معرفی نشدن بازیگران جوان در سطح گسترده تر به خصوص در سال های اخیر و بالارفتن سن بازیگران و عواقب این جریان در آینده گفت:این روند درست نیست چرا که مخاطب تا یک جایی این موضوع را می پذیرد و پس از آن پس می زند و دیگر نمی توان آنها را قانع کرد.

وی افزود:قطعا سینما از معرفی نشدن بازیگران جوان و توانمند ضربه بدی خواهد خورد البته باید گفت این جریانی است که در سینمای دنیا اتفاق افتاده چنانچه هنوز برای مورگان فریمن فیلمنامه می نویسند ولی باید آگاه باشیم چارچوب سینمای ما با آنها فرق دارد.

این تهیه کننده بیان کرد: مشکلاتی مانند متشنج بودن وضع اقتصادی جامعه و ریسک نکردن سازندگان فیلم یکی از علت هایی است که به معرفی نشدن بازیگران جوان دامن می زند و واقعا برخی مواقع نمی دانیم باید چکار کرد و چه راهکاری را ارئه داد.

تهیه کننده «مادری» گفت:مسئله و سوالی دیگر پیش می آید که بیشتر بازیگران ما از کجا معرفی می شوند که در پاسخ، نام تلویزیون با مخاطب میلیونی نسبت به سینما به میان می آید پس اینجا به عنوان تریبونی مهم و تاثیرگذار می تواند در معرفی بازیگران جوان و مستعد قدم اول را بگذارد و اگر کمرنگ عمل کند شاهد بازتاب منفی آن خواهیم بود و به سینما کشیده خواهد شد.

وی بیان کرد : پیر شدن بازیگران سینما به پیر شدن سینما ختم می شود و این به کلیت این هنر صنعت ضربه بدی وارد خواهد کرد که امید می رود راه چاره ای اندیشیده شود.

حقیقی گفت : البته مسئله مهم دیگری را هم می توان مطرح کرد که برای بازیگران قدیمی سینما چه کارهای مثبتی انجام دادیم و باید انجام دهیم؟ بهتر است با برنامه ریزی صحیح هم به فکر معرفی جوان های مستعد باشیم و هم از بازیگران قدیمی غافل نشویم تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر سینما شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید