رونمایی از شاهین ایتالیایی؛ آخرین پادشاه از خانواده پاگانی هوآیرا

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۰۹
    کد خبر :359939

پاگانی از آخرین مدل رودستر هوآیرا رونمایی کرد و این خودرو سرانجام خط تولید این شرکت را برای شرکت کردن در فستیوال خودرویی مونتری کارویک ترک کرد. پاگانی رونمایی رسمی از این خودرو را که گیرفالکن Gyrfalcon نام دارد را انجام داده است.
جالب است بدانید که یکی از نکات این خودرو همین نام آن است که از بزرگ ترین و سریع تربن گونه‌ی شاهین برگرفته شده است. گیرفالکن یک پرنده‌ی شکاری بسیار سریع است و نام آن کاملا برازنده ی پاگانی هوآیرا رودستر بوده و با مشخصات این خودرو همخوانی دارد.
رنگ آمیزی این خودرو نیز بسیار ساده و به رنگ سفیدی مشابه با رنگ خود گیرفالکن است و این برخلاف سنت همیشگی پاگانی در ساخت خودروهای ویژه است که آنها را به رنگ‌های خاص رنگ آمیزی می کرد. البته با وجود اینکه رنگ بیشتر قسمت های بدنه همانند رنگ خود پرنده است اما همچنان می توان بخش های مشکی فیبر کربنی را در جای جای این خودرو مشاهده کرد.


در برخی قسمت های بدنه نیز رنگ زرد خاصی به چشم می خورد که یادآور رنگ زرد دور چشم و پاهای این پرنده است.
گفته شده خاص بودن این خودرو به جز الهام گیری از رنگ بنده ی شکاری شاهین در رنگ آمیزی بدنه در صدای اگزوز نیز اعمال شده است با این وجود فعلا ویدیویی که صدای موتور خودرو را نشان دهد منتشر نشده است.
هیچ تصویری هم از نمای داخلی پاگانی گیرفالکن منتشر نشده است ولی چند تصویر کلوزآپ از نمای داخلی متتشر شده است که رنگ زرد فالکن را روی دوخت چرم دوزی های داخلی نشان می دهند.


پاگانی هوآیرا رودستر در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 رونمایی شده بود و از نظر فنی نیز گیرفالکن فرقی با سایر مدل های گیرفالکن ندارد. این خودرو به یک موتور 6 لیتری V12 مجهز است که از نوع توربو بوده و می تواند 754 اسب بخار قدرت در 6200 دور بر دقیقه و 1000 نیوتن متر گشتاور را در 2400 دور بر دقیقه تولید کند.
نکته ی جالب دیگر در مورد پاگانی هوآیرا رودستر این است که این خودرو در مقایسه با مدل کوپه دارای 80 کیلوگرم وزن کمتری است و وزن آن تنها 1280 کیلوگرم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید