برخورداری 150 هزار معلول پشت نوبت از «مستمری» بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی کشوربااشاره به آمار 150هزار نفری معلولان شدید و خیلی شدید پشت نوبت برای دریافت مستمری بهزیستی گفت: بنا به توافقی که با سازمان هدفمندسازی یارانه ها داریم، در شش ماه دوم سال96بخشی از این افراد و در سال 97همه معلولان شناسایی شده از مستمری بهزیستی برخوردار می شوند.

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه سفر به چابهار و در نشست شورای هماهنگی مدیران وزارت کار،تعاون ورفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان با اشاره به توجه ویژه برنامه ششم توسعه به آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در برنامه ششم فصل اجتماعی برای توسعه خدمات و کاهش آسیب ها پیش بینی شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به حاشیه‌نشینان افزود: هم اکنون 11میلیون جمعیت حاشیه نشین شهرهای کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به تصویب لایحه مساعدت های اجتماعی در هیئت دولت گفت:افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در این لایحه پیش بینی و اعتبارات لازم تخصیص داده شده است.

محسنی بندپی بابیان اینکه سالانه 35 هزار معلول در کشور متولد می شوند تاکید کرد: در راستای کاهش آمار معلولان، قانون اجباری کردن غربال گری ژنتیکی در ماده 90برنامه ششم پیش بینی شده که در مرحله تنظیم آیین نامه اجرایی است.

معاون وزیر رفاه بااشاره به آمار 150هزار نفری معلولان شدید و خیلی شدید پشت نوبت برای دریافت مستمری بهزیستی خاطرنشان کرد: بنا به توافقی که با سازمان هدفمندسازی یارانه ها داریم در شش ماه دوم سال96بخشی از آن ها و در سال 97همه معلولان شناسایی شده از مستمری بهزیستی برخوردار می شوند.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به آمار بالای طلاق به ویژه در پنج سال اول زندگی بیان کرد: برای کاهش این آمار بنا به توافقی که با قوه قضاییه داریم سامانه ثبت الکترونیکی طلاق را به صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی راه اندازی کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید