رئیس سازمان نظام مهندسی تهران:

دولت از طرح جامع صنعتی سازی استقبال نکرد

    کد خبر :358635

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بخش خصوصی پیشنهاد طرح جامع صنعتی‌سازی را به دولت مطرح کرد که متاسفانه با اقبالی ازسوی دولت مواجه نشد، این درحالی است که حمایت ازصنعتی سازی سبب افزایش کیفیت ساخت وسازها وصرفه جویی در زمان اجرای پروژه ها و نیز افزایش ضریب ایمنی ساخت وسازها می شود.

احمد خرم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از جمله تکنیک‌های صنعتی‌سازی، شیوه قالب تونلی است. پس از تجربه ناموفق مسکن مهر در زمینه اجرای قالب تونلی در طرح مسکن مهر که توسط پیمانکاران ترک به اجرایی رسد، بخش خصوصی برای نهادینه کردن این روش درساخت وسازها پیشگام شد و سال ۱۳۹۱ انجمن انبوه سازان استان تهران با تشکیل یک کنسرسیوم که متشکل از ۱۵ انبوه ساز داخلی بود در این زمینه وارد میدان شد و خوشبختانه موفق شدیم که روش قالب تونلی را در داخل کشور اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت قالب‌های تونلی داخلی درقیاس با نمونه کشورهایی مثل ترکیه افزایش یافته است گفت: تربیت بالغ بر ۱۵ اکیپ اجرای قالب تونلی، افزایش پیمانکاران مجری قالب تونلی، قالب بند، آرماتوربند، بتن ریزی قالب بتنی و… از جمله دستاوردهای این پروژه بوده است که البته این موفقیت حاصل فعالیت بخش خصوصی بوده و دولت هیچ حمایتی در این زمینه به عمل نیاورده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این ادعا که نه تنها در دولت‌های نهم و دهم بلکه در دولت یازدهم و دوازدهم حمایتی از صنعتی‌سازی صورت نگرفته گفت: پیش از این بنده در جایگاه رئیس انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان پیشنهاد طرح جامع صنعتی سازی را به وزارتخانه راه و شهرسازی مطرح کردم، اما متاسفانه از این پیشنهاد استقبال نشد.

خرم با تاکید بر اینکه دولت بدون دارا بودن طرح جامع نمی‌تواند هیچ گام اجرایی بردارد گفت: به دنبال آن بودیم که با بهره‌گیری از تیمی از اعضای انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان به همراه یک مشاور بین‌الملی که دارای سابقه و تجارب ارزنده است، نسبت به تدوین طرح جامع صنعتی سازی اقدام کنیم که متاسفانه امکان اجرایی کردن این امر فراهم نشد چرا که دولت از این پیشنهاد استقبال نکرد.

خرم با بیان اینکه بهره‌گیری از صنعتی سازی به جای سنتی‌سازی در ساخت وسازها با دستاوردهای بسیاری همراه است گفت: صنعتی سازی سبب می‌شود که در ساخت و سازها شاهد سریع سازی، کیفی سازی، ارزان سازی و انبوه سازی باشیم و با توجه به این امر به نظر می‌رسد که لازم است دولت گام جدی برای حمایت از صنعتی‌سازی بردارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید