دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

کاهش 2 ساعته برنامه درسی باعث حذف دروس دیگر نمی‌شود

    کد خبر :358372

وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته از کاهش دو ساعته برنامه درسی در پایه های چهارم تا ششم ابتدایی و دوره متوسطه اول و تفویض اختیار به مدارس برای طراحی برنامه ویژه مدرسه با محوریت آموزش های مهارتی خبر داده.

مهدی نویدادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات و نحوه کاهش دو ساعت از برنامه درسی دانش آموزان در مدارس اظهار کرد: بر اساس مصوبه سند تحول بر برنامه درسی ملی، مدارس مجاز هستند از 50 تا 100 ساعت برنامه خاص خودشان را تحت عنوان “برنامه مدرسه” داشته باشند.

وی افزود: وزارتخانه در حال تنظیم و ابلاغ این دستورالعمل به استان هاست که خود مدارس این برنامه را برای مدت دو ساعت طراحی و اجرا کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه این اقدام قانونی و در چارچوب مصوبات است گفت: ولی این برنامه باعث حذف دروس نخواهد شد بلکه این برنامه به ساعت درسی مدارس اضافه می‌شود.

نوید ادهم افزود: پیشنهادات مختلفی درباره نحوه اجرا مطرح است. یک پیشنهاد این است که این برنامه به ساعت حضور بچه ها اضافه شود، یک راه دیگر تراکمی و دیگری ارائه در روزهای پنجشنبه است. اکنون دارند روی این برنامه کار می‌کنند و در دست بررسی است و برای اول مهر اعلام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید