پلیس گردشگری تشکیل می‌شود؟

    کد خبر :358320

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی توضیحاتی را درباره پیشنهاد تشکیل یگانی به نام پلیس گردشگری ارائه کرد.

سردار امیر رحمت اللهی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ایجاد پلیس گردشگری اظهارکرد: گردشگری یک صنعت مهم است و یکی از اهداف دولت هم توسعه گردشگری است. واضح است که یکی از پیش‌نیازهای توسعه گردشگری و البته هر نوع توسعه‌ای در کشور امنیت است و اگر امنیت عینی و روانی گردشگران را تأمین کنیم در واقع برای رسیدن به هدف توسعه گردشگری تلاش کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حتی بزه‌دیدگی‌های عمومی ناشی از جرائم خرد هم می‌تواند احساس امنیت گردشگران به خصوص گردشگران خارجی را نسبت به یک منطقه یا کشور کاهش دهد، گفت: البته موارد رخ داده در مورد گردشگران خارجی به هیچ عنوان از فراوانی برخوردار نیست، اما به‌هرحال وقتی یک گردشگر به کشور خود بازمی‌گردد این موارد را به دیگران منتقل می‌کند.

رحمت‌اللهی ادامه داد:‌ در حال حاضر نیز از طریق نیروی انتظامی هماهنگی خوبی با استان‌ها داریم و این هماهنگی به ویژه در استان‌هایی مانند اصفهان، فارس و… که مقصد گردشگران خارجی هستند به وجود آمده و نیروی انتظامی با گردشگران همراه است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی افزود: حتی به صورت ابداعی در برخی استان‌ها مانند اصفهان نیز دیده‌ام که ایستگاه‌هایی تحت عنوان پلیس گردشگری دایر شده که تاثیر خوبی هم داشته است.

وی با تأکید بر اینکه آمار جرائم در این حوزه قابل توجه نیست، درباره اینکه آیا ممکن است پلیس گردشگران را اسکورت کند، تصریح کرد: اسکورت به آن معنا نیاز نیست که تورها را اسکورت کنند؛ چراکه کشور ما امنیت خیلی خوبی دارد و اصلا به چنین چیزی نیازی نیست.

رحمت‌اللهی با بیان اینکه یگان حفاظت محیط‌زیست نیز بر موارد این حوزه نظارت داشته و کنترل می‌کند، اظهارکرد: با نیروی انتظامی هماهنگ هستیم و خوشبختانه این موضوع در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی درباره نظرش برای تشکیل پلیس گردشگری نیز گفت:‌ من شخصا موافق فعال شدن چنین پلیسی هستم. هماهنگی‌هایی هم با معاونت گردشگری سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری انجام داده‌ایم و در حال تدوین دستورالعمل هستیم و در راستای دستورالعمل وزارت کشور برای تأمین امنیت گردشگران خارجی سعی ما این است که این موضوع را ساماندهی کنیم؛ اما هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

وی درپاسخ به اینکه آیا نباید مأموران پلیس گردشگری به زبان خارجی مسلط شوند، اظهارکرد: اگر پلیس گردشگری به صورت سازماندهی شده فعال شود یکی از الزامات آن تسلط مأمورانش به زبان‌های مختلف است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید