هلهله سازهای کوبه‌ای در آمل

    کد خبر :358107

اولین جشنواره سازهای کوبه ای استان مازندران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) آمل برگزار شد.

مهدی قلی زاده دبیر جشنواره استانی سازهای کوبه‌ای در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:جشنواره سازهای کوبه‌ای برای اولین بار در استان مازندران در سه بخش تنبک، دف و پرکاشن برگزار شد که بخش پرکاشن برای اولین بار در کشور است که در جشنواره‌ای اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در مجموع ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که داوران ۴۰ اثر را در بخش تنبک، ۵۰ اثر را در بخش دف و ۱۵ اثر را در بخش پراشن انتخاب کردند.

قلی زاده با بیان اینکه سنین مختلفی در جشنواره شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: بخش تنبک را به علت سن پایین شرکت کنندگان به ۴ بخش خانم ها و آقایان زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال، بخش دف را هم به بالای ۱۹ سال و پایین ۱۹ سال و بخش پرکاشن نیز مانند بخش دف به دو مقطع بیشتر و کمتر از ۱۹ سال تقسیم بندی کردیم.

دبیر جشنواره سازهای کوبه ای با اشاره به اینکه اثرات انتخاب شده از چهارم شهریور به مدت سه روز به اجرا درآمد، گفت: سطح کیفی بالایی در رده های زیر ۱۵ سال در سطح استان وجود دارد که باید به آن جهت داد.

به گزارش ایسنا مازندران،اختتامیه این جشنواره در روز هفتم شهریور و در شب عید غدیر در سالن امام خمینی (ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد که با معرفی برگزیدگان هر بخش به کار خود پایان داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید