واکنش ناتو به حضور روسیه در دریای مدیترانه

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲
    کد خبر :358026

­پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد در حالی که تنش ها بر سر جنگ در سوریه افزایش می یابد، نیروی دریایی روسیه حضور خود را در دریای مدیترانه افزایش می دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس از بروکسل ، ­پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد در حالی که تنش ها بر سر جنگ در سوریه افزایش می یابد، نیروی دریایی روسیه حضور خود را در دریای مدیترانه افزایش می دهد.

واکنش ناتو به حضبور نيروي دريايي روسيه در درياي مديترانه روسیه حمایت های نظامی حیاتی برای نیروهای دولتی سوریه مهیا کرده است و انتظار می رود نیروهای سوریه به زودی حمله ای در شمال استان ادلب که آخرین مقر بزرگ شبه نظامیان مسلح (تروريستها)در آن واقع است،انجام دهند.

اوانا لونگسکو Oana Lungescu سخنگوی ناتو روز چهارشنبه گفت: «ما در مورد نیت یگان های روسیه گمانه زنی نخواهیم کرد اما این مهم است تمامی بازیگران در منطقه از خود خویشتن داری نشان دهند و از بدتر کردن اوضاع در حالی که هم اکنون نیز شرایط انسانی فاجعه باری در سوریه حاکم است، خودداری کنند.»

به گزارش صداوسیما:وی تاکید کرد چندین کشتی روسیه به موشک های کروز مجهز هستند.مقامات نظامی روسیه برای توضیح درباره این موضوع در دسترس نبودند. طی سه هفته گذشته، دست کم هشت کشتی از جمله یک رزم‎ناو موشکی و دو زیردریایی حامل موشک به یگان دریایی روسیه ملحق شده اند.

گزارش رسانه های روسیه نشان می دهد مجموعا در حدود 15 کشتی نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه حضور دارند.مسکو به طور مکرر اعلام کرده است نیروهای مسلح ضد دولت سوریه در حال آماده سازی خود برای اجرای یک حمله شیمیایی در ادلب هستند تا با این اقدام تحریک آمیز حمله کشورهای غربی علیه نیروهای دولت سوریه انجام بگیرد.

روزنامه « مسکوفسکی کومسومولیتس » (Moskovski Komsomolets) درباره این موضوع نوشته است افزایش حضور نیروی دریایی روسیه مرتبط با این موضوع است. «آمریکا و متحدانش روسیه را مجبور کردند تا یک گروه قدرتمند دریایی به مدیترانه اعزام کند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید