کانادا دوباره به مذاکرات نفتا ملحق شد

    کد خبر :357754

مذاکره‌کننده ارشد کانادا سه‌شنبه شب توافق تجاری مکزیک و آمریکا در بخش خودرو و حقوق کارگری را مورد تمجید قرار داد و به دوباره به مذاکرات نفتا پیوست. جزئیات تعرفه خودرویی آمریکا هم منتشر شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، مذاکره‌کننده ارشد کانادا سه‌شنبه شب توافق تجاری مکزیک و آمریکا در بخش خودرو و حقوق کارگری را مورد تمجید قرار داد و به دوباره به مذاکرات نفتا پیوست، این درحالی‌بود که قانون‌گذاران آمریکا هشدار دادند که توافق دوجانبه تجاری بین مکزیک و آمریکا (بدون کانادا) برای تصویب در کنگره با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیران اجرایی و سایر منابع آگاه روز سه‌شنبه به رویترز خبر دادند که توافق دو جانبه تجاری بین مکزیک و آمریکا که در روز دوشنبه اعلام شد، به ترامپ اجازه می‌دهد بر واردات خودروها و قطعات خودروی ساخت مکزیک که بیش از یک حجم معینی باشند، تعرفه‌ای ۲۵ درصدی وضع کند.

برای واردات خودروی مکزیک به آمریکا سقف ۲.۴ میلیون خودرو در سال تعریف شده است و هرگونه واردات بالاتر از این میزان، شامل تعرفه خواهد بود.

وزیر خارجه کانادا، کریستیا فریلند، گفت که توافق مکزیک با آمریکا که به سختی به دست آمد، راه را برای مذاکراتی سازنده در این هفته باز کرد. حالا هر سه کشور در تلاش هستند تا پایان ضرب‌العجل تعیین شده در روز جمعه، توافق ۲۴ ساله نفتا را تجدید کنند.

او پس از دیدار با نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر، به خبرنگاران گفت: توافقات به دست آمده برای کارگران کانادا و ایالات متحده بسیار حائز اهمیت خواهند بود.

ترامپ روز دوشنبه هشدار داده بود که در صورت عدم توافق کانادا با شرایط جدید، می‌تواند توافق را به صورت دو جانبه با مکزیک ادامه دهد و تعرفه‌های سنگینی بر کانادا وضع کند.

یکی از مشکلات اصلی کانادا حذف بخش ۱۹ قرارداد نفتا در توافق جدید است. این بخش با مکانیزم حل اختلاف خود مانع از این می‌شد که آمریکا بتواند تعرفه‌هایی را به بهانه آنتی دامپینگ و سوبسیددهی بر واردات کانادا وضع کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید