ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به ۶۳۷ مگاوات رسید

    کد خبر :357485

از تیرماه سال ۸۸ تا پایان مردادماه سال ۹۷ حدود دو میلیارد و ۴۵۹ میلیون کیلووات ساعت برق از محل انرژی‌های نو تولید شده که این میزان باعث صرفه‌جویی ۵۴۱ میلیون لیتری مصرف آب در کشور شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نیرو، از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا پایان مردادماه سال ۹۷، دو میلیارد و ۴۵۹ میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود یک میلیون و ۶۹۷ هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده ۶۹۸ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شود. این حجم از تولید انرژی‌های نو باعث صرفه‌جویی ۵۴۱ میلیون لیتری مصرف آب در سال‌های اخیر شده است.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون ۴۳۷ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور نیز به ۶۳۷ مگاوات رسیده است. همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال ۴۳ هزار و ۶۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که در حال حاضر ۴۶ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع بادی، ۳۵ درصد از نوع خورشیدی، ۱۵ درصد از نوع برقآبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و دو درصد نیز از نوع زیست توده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید