کمانگری این روزها چه می کند؟

    کد خبر :357261

اشکان کمانگری خواننده سنتی کشومان به تازگی با گروه «فاخته» به سرپرستی رضا موسوی زاده روی استیج تالار وحدت رفته است. این کنسرت که ۲۶ مرداد ماه برگزار شد، با استقبال دوستداران هنر اول همراه بود و بلیت فروشی آن در کمتر از چهار روز به پایان رسید.

به این بهانه گفتگویی با اشکان کمانگری داشتیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

کمانگری درباره این کنسرت و همکاری خود با گروه «فاخته» به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: حدود یک سال و نیم پیش رضا موسوی‌زاده سرپرست و آهنگساز گروه «فاخته» پیشنهاد همکاری در این پروژه را به من دادند. بیش از ۱۰ سال است که موسوی زاده را می‌شناسم و کارهایش را می‌شنوم. گروه «فاخته» در دهه ۷۰ و ۸۰ فعالیتش را آغاز و با خوانندگان مختلفی همکاری کرده است.

وی افزود: زمانی که موسوی زاده درباره پروژه کنسرت «فاخته» با من صحبت کرد، از همان جا همکاری من آغاز شد. کنسرت اخیرمان در تالار وحدت مبنای دیگر همکاری هایمان شد و پس از محرم و صفر چند اجرای زنده خواهیم داشت.

خواننده قطعه «دشت بیکران» از آلبوم «اینک دریچه ای به بیکرانگی» در خصوص فعالیت‌های این روزهایش اظهار کرد: این روز‌ها بیشتر مشغول تمرین برای اجرا و ضبط قطعه هستم و چند روز آینده ضبط آلبوم جدید آغاز می‌شود.

کمانگری در خصوص همکاری خود با همایون شجریان در آلبوم «ایران من» بیان کرد: این نخستین باری بود که با همایون شجریان همکاری کردم. با سهراب پور ناظری آشنایی چندین ساله دارم. پنج سال پیش نخستین بار در گروه «شمس» با سهراب پورناظری در تبریز اجرای مشترک داشتیم که این فعالیت زمینه آشنایی ما را فراهم کرد. هم آوایی من و سه خواننده دیگر در پروژه «ایران من»، برای این بود که صدای ما به خط اصلی ملودی کمک کند.

خواننده قطعه «بادآباد» درباره همایون شجریان گفت:هر کسی که موسیقی مشرق زمین را دنبال کرده باشد، می‌داند که همایون شجریان در این حوزه نابغه است. او تجربیات بسیار خوبی دارد و از پرتکنیک‌ترین خوانندگان ایران است.

وی در پایان با اشاره جذاب‌ترین بخش‌های همکاری با همایون شجریان و سهراب پورناظری خاطر نشان کرد: در همکاری با همایون شجریان و سهراب پورناظری به طور قطع پیش از اینکه در حوزه موسیقی افتخاری برای من باشد و نبوغشان من را جذب کند، شخصیت و اخلاق این دو هنرمند برای من جذاب بود. امیدوارم پورناظری و شجریان در کنار هم آثار خوبی را تولید کنند و ایران از وجودشان همچنان لذت ببرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید