آبرسانی به ۶۰۰ روستای خوزستان با تانکر

    کد خبر :357202

معاون بهره برداری شرکت آبفا روستایی خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از 600 روستا در استان خوزستان از طریق تانکر سیار آبرسانی می شوند و این کار برای شرکت آبفار استان هزینه بالایی دارد.

علیداد کیانی با بیان اینکه رسالت آبفا روستایی تامین آب شرب کافی و با کیفیت است، اظهار کرد: بیش از 4 هزار و 15 روستا در خوزستان به صورت پراکنده با جمعیت یک میلیون و 50 نفر وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 27 روستا با جمعیت 930 هزار نفر از خدمات آبفار به صورت مستقیم بهره مند می شوند.

وی با اشاره به محدودیت های شرکت آبفار خوزستان، افزود: تغییر اقلیم، کمبود آورد آب رودخانه ها و کاهش سطح آب های زیر زمینی از چالش های مهمی است که شرکت آبفار خوزستان در بحث تامین آب مورد نیاز روستاییان با آن مواجه است.

معاون بهره برداری شرکت آبفا روستایی خوزستان تصریح کرد: مناطق روستایی به دلیل کم بودن منابع آبی با هرگونه تغیر اقلیم دچار تنش آبی می شوند و زودتر در معرض مشکلات آبی قرار می گیرند.

کیانی ادامه داد: حمایت های خوبی که استاندار خوزستان سبب شده تا خدمات مطلوبی در بحث تامین آب شرب مورد نیاز روستاییان ارائه شود و در این زمینه پروژه های خوبی نیز به بهره برداری برسد. به شکلی که رضایتمندی نسبی در سطح روستاها علی رغم همه کمبودها و تنش های آبی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه خطوط انتقال بسیار فرسوده هستند، گفت: در حال حاضر بیش از 77 روستای آبادان از طریق تانکر سیار آبرسانی می شوند و متاسفانه علی رغم همه تلاش های صورت گرفته آب غدیر هنوز به روستاها نرسیده است. تامین آب روستاهای آبادان از طریق آب حیات صورت می گیرد و به وسیله 40 تانکر به این روستاها آبرسانی می شود.

معاون بهره برداری شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به مشکلاتی که روستاهای ابوالفارس رامهرمز در بحث آب دارند، عنوان کرد: هنوز منبع اصلی آلودگی آب شرب این روستا مشخص و محرز نشده است. در این زمینه با نامه نگاری که با مرکز بهداشت رامهرمز انجام گرفته، علت را جویا شده ایم.

کیانی ادامه داد: در تمام آزمایش هایی که انجام داده ایم، نمونه های آب در شهرستان ابوالفارس دارای مطلوبیت کلر باقی مانده بودند. در این زمینه هنوز مشخص نشده است که آلودگی ایجاد شده در آب این روستاها عمدی بوده است یا خیر.

معاون بهره برداری شرکت آبفا روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 600 روستا در استان خوزستان از طریق تانکر سیار آبرسانی می شوند و این کار برای شرکت آبفار استان هزینه بالایی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید