دستیار معاون اشتغال کمیته امداد کشور مطرح کرد

ارائه بسته‌های تشویقی کمیته‌امداد به بنگاه‌های اقتصادی

    کد خبر :357069

دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: بسته‌های تشویقی کمیته امداد به بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد ارتقاء یافت.

به گزارش ایسنا، علیرضا رمضانی در نشست با مدیران واحدهای صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی استان اظهار کرد: کمیته امداد به بنگاه‌های اقتصادی درازای به‌کارگیری مددجویان این نهاد، بسته‌های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه به کارفرمایان، تسهیلات قرض‌الحسنه و آموزش‌های قابل‌ ارایه به مددجویان در صورت به‌کارگیری ارائه می‌دهد.

وی افزود: این نهاد به‌منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان برای به‌کارگیری مددجویان بیکار کمیته امداد، متعهد می‌شود تا دو سال، ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت کند.

رمضانی با اشاره به نقش تأثیرگذار اشتغال در معیشت نیازمندان یادآور شد: سال گذشته با تعامل با بنگاه‌های اقتصادی و مؤسسات کاریابی بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شد.

وی یادآور شد: با توجه به بسته‌های تشویقی سال جاری، کارفرمایان می‌توانند در ازای به‌کارگیری هر نفر از مددجویان یا فرزندان آن‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان (حداکثر پنج نفر تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان) تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی دریافت کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان نیز در این نشست از واحدهای صنعتی خواست در صورت تمایل از مشوق های ایجاد شده بهره مند شوند.

بهزاد شریفی بیان کرد: انتظار است با ایجاد مشوق‌ها در حوزه تولید، زمینه حفظ اشتغال موجود و همچنین ایجاد اشتغال جدید در استان فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید