نمایندگان از توضیحات وزیر آموزش‌وپرورش قانع نشدند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ ۱۷:۲۹
    کد خبر :356955

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و مجلس گفت که نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر آموزش و پرورش از پاسخ های بطحایی قانع نشدند لذا استیضاح به هیات رئیسه مجلس ارجاع خواهد شد.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امروز به ادامه بررسی استیضاح آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش پرداخت.

وی توضیح داد: اکثریت نمایندگان متقاضی استیضاح از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند لذا کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش را به هیئت رئیسه ارجاع خواهد داد تا در مورد زمان اعلام وصول آن و در دستور قرار گرفتن مجلس تصمیم گیری کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه این استتیضاح ١۶ محور دارد، گفت: این محورها شامل روند اجرای سند تحول بنیادین، پیگیری مطالبات فرهنگیان، داشتن رابطه به جای ضابطه در انتخاب مسئولان، کاهش اعتبارات، عدم پایبنذی به برنامه های ارائه شده در روز رای اعتماد و همچنین محتوای کتب درسی است.

طبق آیین نامه مجلس بعد از ارائه گزارش کمیسیون مربوطه درباره استیضاح هیئت رئیسه موظف است آن را اعلام وصول کرده و وزیر باید ظرف ۱۰ روز در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان حاضر شود.

تهیه لایحه جامع ورزش بانوان توسط وزارت ورزش

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از تصمیم کمیته ورزش، جوانان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس برای تهیه لایحه جامع ورزش بانوان توسط معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان شد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با ایسنا، گفت: طرح نظام جامع ورزش بانوان روز گذشته در کمیته ورزش، جوانان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس به ریاست خانم طیبه سیاوشی و با حضور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، خانم دکتر محمدی، معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و آقای اکبری از دفتر توسعه ورزش های همگانی، نماینده مرکز پژوهش های مجلس و دکتر الهی از دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

وی افزود: در این نشست مباحثی پیرامون ورزش بانوان و جایگاه ورزش بانوان و چگونگی تخصیص بودجه به آن، نحوه افزایش امید به زندگی و اوقات فراغت بانوان توسط معاونت ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان مطرح شد. ارتقای سهم 12 دقیقه ای زنان را در 24 ساعت تا سال 1400 به 20 دقیقه از جمله اهداف کمی این برنامه است. اقدام ملی طرح 30 دقیقه نشاط و تندرستی و اجرای طرح راست قامتی زنان و مناسب سازی اماکن ورزشی برای بانوان تماشاگر از جمله مباحث مطرح شده توسط معاونت وزارت ورزش بود. تقویت مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی در ورزش زنان و کمک به هیأت های ورزشی بانوان و مطالعات و نیازسنجی و حمایت و راهبرد طرح ملی سنجش قامت از اهداف وزارت ورزش در حوزه ورزش بانوان نیز مطرح گردید.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: رییس کمیته ورزش خواستار اجرای گسترده طرح جاده تندرستی شد. همچنین نماینده دفتر توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان مباحثی در خصوص وضعیت ورزش همگانی در قانون برنامه های توسعه کشور ارائه کرد. در خصوص ایستگاه های تندرستی و تجهیزات تعبیه شده ورزشی نیز به لحاظ استاندارد بودن آن مورد تأکید بنده قرار گرفت. مسائل مربوط به نحوه هزینه کرد اعتبارات در استان ها و شهرستان ها توسط نمایندگان وزارت ورزش طرح شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: همچنین اجرای ماده 94 قانون برنامه ششم توسعه از موضوعات مطرح شده بود و حاضران یادآور شدند که تصویب ماده قانونی مذکور گامی مثبت و ارزنده در حوزه ورزش کشور است و از تلاش های سیاوشی، سلحشور و ذوالقدر تشکر شد. دفتر توسعه ورزش‌های همگانی آماری هم در حوزه ورزش همگانی در استان‌ها ارائه نمود که البته محل بحث و تامل گردید.

وی اظهار کرد: صرف ارائه آمار برای نشان دادن یک وضعیت مناسب بدون در نظر گرفتن شرایط واقعی ورزش صحیح نیست و آمار می بایست به گونه ای ارائه شود که قابل استناد باشد. بنده بر همکاری با بخش خصوصی و شرکتهای حمایت کننده جهت توسعه ورزش های همگانی تاکید داشتم. اگرچه ممکن است ورزش همگانی فی نفسه جذابیتی برای تشویق شرکتهای خصوصی نداشته باشد اما با ایجاد فاکتورهای جذاب برای حضور هر چه بیشتر مردم این امر شدنی است.

وی با اشاره به آمار مرکز پژوهشها در این زمینه، گفت: مرکز پژوهش ها نیز ضمن ارائه آماری که کمترین میزان شرکت کننده برای ورزش را جمعیت بین 15 تا 25 سال نشان می داد این مسأله را فاجعه خواند. اقداماتی با تحلیل وضعیت موجود و تحلیل وضعیت مطلوب، محورهای پیشنهادی طرح نظام جامع ورزش بانوان شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد طرح جامع ورزش بانوان هرچند با تعامل معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش با مرکز پژوهش‌ها دنبال شود لیکن برای پرهیز از موازی کاری، معاونت ورزش بانوان رأسا موضوع را پیگیری و به انجام برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید