از ۳ محصول دانش‌بنیان رونمایی شد

    کد خبر :356921

سه محصول دانش‌بنیان در شانزدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

به گزارش مهر، هر ساله اجلاس سالیانه و جشنواره‌ برترین‌های پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود که در آن، علاوه بر رونمایی محصولات، از برترین‌ها نیز تقدیر می‌شود.

امروز شانزدهمین دوره این اجلاس برگزار شد که سه محصول دانش‌بنیان توسط حبیب‌الله بیطرف معاون وزیر نفت و علی مرتضی بیرنگ قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور رونمایی شد.

محصولات به شرح زیر است:

۱ـ محصول ضدعفونی و پاکسازی کانال ریشه دندان (عصب‌کشی) که توسط یک شرکت در حال دانش‌بنیان شدن به تولید رسیده است؛ این محصول به عنوان ضدعفونی‌کننده قوی و کامل عفونت‌های کانال ریشه دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین پاکسازی و شستشوی کانال ریشه دندان از بقایای عفونی و میکروارگانیسم‌ها به همراه عصب‌کشی، درمان عفونت‌های دندانی، درمان التهاب‌های غیرقابل التیام در اطراف رأس ریشه دندان، حذف بایوفیلم‌های کهنه و غیرفعال کردن سریع باکتری‌ها از جمله کاربردهای این محصول به شمار می‌رود.

۲ـ پرینتر سه بعدی SLS که توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده، امروز رونمایی شد. این محصول قابلیت تولید قطعات نهایی در تیراژ کم، بدون نیاز به قالب‌سازی کارآمد برای صنایعی که به دلیل تحریم‌ها در تأمین قطعات با مشکل مواجه هستند، قابل کاربرد است. کوچکترین نمونه دستگاه SLS که در آلمان به تولید می‌رسد، حدود ۲۲۰ هزار یورو ارزش دارد، درحالی‌که محصول ایرانی ساخته شده در این شرکت حدود ۱۰۰ هزار یورو قیمت‌گذاری شده است.

۳ـ محصولی که رونمایی شد، تخلیه اتوماتیک آب مخازن نفتی است که توسط شرکت دانش‌بنیان به تولید رسیده است؛ این محصول در تخلیه اتوماتیک آبِ کفِ مخازن هیدروکربنی کاربرد دارد و تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. عدم تماس حسگرهای به کار گرفته شده با هیدروکربن، نصب و راه‌اندازی سریع، هزینه تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی، از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید