آقای وزیر صنعت! بار دیگر به مردم لطف کنید و در مورد پراید ۴۰ میلیونی، نیمچه توضیحی ارائه دهید!

    کد خبر :356749

عبور قیمت پراید از مرز ۴۰ میلیون تومان، شوک عجیبی نه تنها به بازار خودرو بلکه سایر بازر‌ها نیز وارد کرده است.

به گزارش انتخاب، این قیمت باورنکردنی برای پراید ۱۱۱ در حالی است که قیمت این خودرو در کارخانه بیش از ۱۷ میلیون تومان کمتر از این رقم است.

قیمت خودرو در روز‌های گذشته با شیب تندی افزایش یافته، اما قیمت ۴۰ میلیونی برای پراید، شبیه یک داستان تخیلی به نظر می‌رسید. این اتفاق کل بازار خودرو را با یک شوک مواجه کرد و باعث اجاد تلاطم در این بازار شد.

در حالی که این افزایش قیمت با توجه به مولفه‌های بازار همچنان غیرقابل توجیه است، اثرات روانی آن سایر خودرو‌ها را نیز درگیر کرده.

کار به جایی رسیده که در برخی منابع رسمی اعلام نرخ ارز و سکه، نرخ پراید نیز به صورت ساعتی اعلام می‌شود.

تردیدی نیست که چنین اتفاقی ناشی از عدم مدیریت صحیح از سوی مسئولان است. با این وجود مسئول مستقیم این موضوع، وزیر صنعت هنوز درباره آن اظهارنظری نکرده است.

بحران گرانی خودرو‌های داخلی در حالی اوج گرفته که از سال گذشته، وزارت صنعت به شدت درگیر ماجرای خودرو‌های وارداتی بود، اما محمد شریعتمداری پس از مدت‌ها سکوت، ماجرا را به وزیر پیشین صنعت حواله داد.

شریعتمداری سپس به صورت علنی اعلام کرد که قرار نیست اسامی دریافت کنندگان ارز را اعلام کند، این در حالی بود که اعلام اسامی دستور صریح رییس جمهور بود. این ماجرا با انتشار لیست ناقصی از ارزبگیران و از جمله غیبت واردکنندگان خودرو، بار دیگر پای رییس جمهور را به آن باز کرد. وزیر صنعت سپس با تغییر رویکرد، تلاش کرد وانمود کند که خود سردمدار مبارزه با فساد بوده است. این در حالی است که عملکرد یکساله او هرگز این موضوع را تصدیق نمی‌کرد.

اکنون با گرانی غیرقابل تصور خودروی پراید افکار عمومی همچنان منتظر است تا اظهارات و عملکرد وزیر صنعت را در خصوص این ماجرا بشنود و ببیند؛ وزیری که اقدامات او سرانجام صبر نمایندگان مجلس را نیز به سر آورده و روند استیضاح وی کلید خورده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید