آتش‌سوزی بامدادی در مجتمع تجاری بلوار ارتش تهران

  • حوادث
  • سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ ۹:۴۹
    کد خبر :356264

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی بامدادی یک مجتمع تجاری در بلوار ارتش خبر داد و گفت: خوشبختانه در این حادثه موردی از مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حادثه آتش‌سوزی مجتمع تجاری بلوار ارتش، گفت: در ساعت 1:28 بامداد امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک مجتمع تجاری در بلوار ارتش مقابل خیابان مینی‌سیتی به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پنج ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی، نردبان هیدرولیکی و تانکر آب به محل اعزام ‌شدند.

وی با بیان اینکه اولین نیروها در مدت زمان سه دقیقه در محل حاضر ‌شدند، افزود: آتش‌نشانان بعد از حضور در محل مشاهده می‌کنند یک مغازه با وسعت 200 متر در طبقه همکف با کاربری عرضه عطر و ادکلن در یک مجتمع تجاری شش طبقه که یک طبقه زیرزمین داشته و 60 تا 70 مغازه با کابری و متراژهای مختلف در آن وجود داشت، دچار آتش‌سوزی شده و کاملا شعله‌ور بود.

ملکی ادامه داد: شدت حرارت به حدی بوده که آتش به بخش‌هایی از مغازه‌های طبقه بالایی هم سرایت کرده و به سرعت در حال گسترش بود و دود بسیار غلیظی تمام شش طبقه را فرا گرفته بود. به‌طوریکه از پنجره‌های طبقه‌های بالایی دود به بیرون متصاعد می‌شد و آنقدر حبس دود و حرارت زیاد بود که در لحظات اولیه نفوذ آتش‌نشانان را با سختی‌هایی مواجه کرده بود، اما آتش‌نشانان با تجهیزاتی که در اختیار داشتند و دستگاه‌های تنفسی با همان وضعیت ناایمن خودشان را به کانون آتش سوزی رساندند و عملیات از چند طرف آغاز شد و موفق شدند خیلی سریع آتش را در کنترل خود درآورند. گروه‌هایی هم در جستجو در طبقات بالایی توانستند مغازه‌های طبقات بالایی را که در آستانه آتش‌سوزی بودند، تحت کنترل درآورند و خیلی سریع آتش خاموش شد، اما مغازه پایینی کاملا سوخت، ولی شعله‌ای به مغازه‌های پایینی اطراف سرایت نکرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: خوشبختانه در این حادثه موردی از مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم و یک ساعت بعد از آغاز عملیات آتش خاموش شده بود و لکه‌گیری شد و در پایان برای بررسی علت آتش‌سوزی مجتمع به کارشناسان تحویل داده خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید