افشانی:

شهرداری تهران را با ۵۰هزار میلیاردتومان بدهی تحویل گرفتم/۱۰ کیلومتر از خط ۷ مترو افتتاح می‌شود

    کد خبر :356216

شهردار تهران از لزوم نوسازی بافت فرسوده، توسعه حمل‌ونقل عمومی و مترو و … خبر داد.

محمدعلی افشانی با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان این‌که ترافیک و آلودگی هوا از مهمترین چالش‌های تهران است، گفت: در همین راستا و برای پاسخ به این چالش‌ها، توسعه حمل‌ونقل به‌خصوص مترو در اولویت است چراکه معتقدیم ایجاد حمل‌ونقل عمومی به ایجاد عدالت نزدیک است.

وی با بیان این‌که توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص مترو در اولویت قرار گرفته است، افزود: ان‌شاءالله در همین ماه‌های پیش رو ۱۰ کیلومتر از خط ۷ مترو را افتتاح خواهیم کرد و تا هفته دولت سال آینده نیز ۲۰ کیلومتر دیگر از این خط هم به بهره‌برداری خواهد رسید و این اقدامات قطعا گام موثری در راستای بهبود آلودگی هوا و ترافیک است.

افشانی با بیان این‌که “در بازدید امروز از مترو تاکید کردم که هر ایستگاهی که تمام می‌شود، به مدار بهره‌برداری باید برسد و نه این‌که منتظر بمانیم تا کل خط تمام شود بعد بهره‌برداری کنیم”، افزود: شعار من همواره صحت و سرعت بوده، اما برای من اول کیفیت و بعد سرعت و بعد کمیت مهم است. مثلا ما در شهر به‌طور مداوم آسفالت می‌کنیم مدام جدول‌ها را تغییر می‌دهیم اما اگر از اول کار با کیفیت باشد این دوباره‌کاری‌ها نیست.

وی با بیان این‌که “معتقدم که حتی اگر از پروژه‌ای یک درصد مانده باشد نباید افتتاح شود بلکه باید ۱۰۰ درصد پروژه تکمیل شده باشد و این روش قطعا مبنای کار و عمل ماست”، افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های من حفظ باغات و فضای سبز است و بر همین اساس دیگر ما باغات را تغییر کاربری نمی‌دهیم و به همین دلیل حفظ باغات موجود یا با حمایت از مالک یا خریداری توسط شهرداری در اولویت ما است که به دلیل همین حساسیت طرح کمربند سبز شمال تهران را اجراء کردیم که از شرق تا غرب در شمال تهران نزدیک به یک‌هزار نفر تمام زمین‌های موجود را برای درختکاری آماده کردند که با حمایت وزیر نیرو آب موردنیاز این درختان نیز از پساب شهری تامین شد.

وی ادامه داد: از ٣٥٤ محله در تهران، ۱۷ محله هیچ بوستانی ندارند که تامین بوستان این مناطق در اولویت است.

شهردار کلان‌شهر تهران در مورد برنامه شهرداری در راستای افزایش نشاط اجتماعی، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های برج میلاد و… گفت: ایجاد نشاط در جامعه از برنامه‌های من بود که به شورا دادم و تمام تلاش ما این است که مردم نشاط داشته باشند و نیروی انتظامی و شخص استاندار تهران در این زمینه همراهی کردند که برای بانوان، کودکان و برنامه داریم تا امکان تفریح را متناسب با سن آن‌ها فراهم کنیم که این‌ها جزء برنامه‌های ما است.

افشانی در تشریح برنامه‌های شهرداری برای بانوان گفت: من به عدالت ایمان دارم و حقوق انسان‌ها برایم یکسان است و بانوان پنجاه درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و باید دیده بشوند و نکته این است که در همه بخش‌های زندگی اگر در بخش مدیریت شهری و تمام سطوح مدیریتی حق بانوان رعایت شود، باعث شادی آن‌هاست.

وی با بیان این‌که شفاف‌سازی مهم‌ترین اولویت کاری ما است، گفت: بر همین اساس کل فرآیند صدور پروانه باید مکانیزه شود تا لازم نشود که افراد به شهرداری مراجعه کنند و کسی نگوید من آن‌قدر پول می‌گیرم یک طبقه بیشتر می‌دهم و هیچ رانت اطلاعاتی برای کسی نباشد.

وی افزود: اگر قرار است نیرو استخدام کنیم باید تمام شرایط استخدام روی سایت باشد.

به گزارش ایسنا، افشانی گفت: در موضوع بافت فرسوده مسئولان کشور تاکیدات ویژه داشتند و بر همین اساس با معاونت علمی ریاست‌جمهوری به توافق رسیدیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان را تشویق کنند تا به این محلات بیایند و ما در شهرداری به آن‌ها امکانات می‌دهیم و خودمان سهامدار شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شویم.

وی در پایان با اعلام این‌که “من شهرداری تهران را با ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته‌ام”، ادامه داد: بدهی‌ها را به مرور پرداخت خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید