مشکل تولید مداد و خودکار در داخل کشور چیست؟

    کد خبر :356196

رئیس ­اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان نوشت افزار، از تامینِ نیازِ بازارِ به نوشت افزارِ ابتدای مهر خبر داد.

به گزارش تسنیم، موسی فرزانیان با اشاره به افزایش قیمت نوشت افزار به دلیل نوسانات نرخ ارز افزود: تاکنون 60درصد نیاز بازار نوشت افزار از طریق واردات انجام شده است که به دلیل مسائل مربوط به ارز،­ سهم عمده ای از این بازار در سال جدید تحصیلی با کمک تولید کنندگان داخلی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارخانه های تولید داخل توان تولید محصولات با کیفیت و تامین نیاز داخل را دارند گفت: این در صورتی است که مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها باید به موقع تامین شود، در غیر این صورت در 6 ماه آینده با کمبود کالا مواجه خواهیم شد.

رئیس ­­اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان نوشت افزار مصرف مداد را در سال 5 میلیون قراص اعلام کرد و ادامه داد: واردات مداد​، پاکن و مواد پلاستیکی از جمله پوشه و کاورممنوع است که کارخانه های داخلی امکان تولید این نوع وسایل به ویژه مداد را دارد اما برای تولید آن باید چوب مورد نیاز وارد شود.

فرزانیان با اشاره به ترخیص نشدن مواد اولیه نوشت افزار از گمرک افزود: مصرف خودکار نیز 600 میلیون دانه در سال است که برای تولید آن در داخل باید نوک و جوهر خودکار وارد شود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودکار کشور به دلیل نرسیدن مواد اولیه با مشکل مواجه است ادامه داد: کارخانه های داخلی برای قطع نشدن تولید میزان آن را کاهش داده اند که این رویه با گلایه مندی بازار مواجه شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان نوشت افزار گفت: تولید چسب نیز به دلیل اولویت دادن تولید کنندگان خوراکی از سوی پتروشیمی نیز با کمبود مواد اولیه مواجه شده است که باید سهمیه این بخش نیز افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید