به دنبال راهی برای فرار از تحریم های آمریکا علیه ایران هستیم

    کد خبر :356048

وزیر اقتصاد فرانسه از تلاش پاریس و برلین برای ایجاد سیستم بانکی مشخص برای فرار از تحریم های آمریکا علیه ایران خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ، «برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه با اعلام این مطلب در ادامه گفت: آلمان و فرانسه در حال کار بر روی ایجاد سیستم مالی مستقل جهت پرهیز از مواجه شدن با تحریم های آمریکا علیه ایران هستند. این سیستم مالی احتمالا دربرگیرنده بانک های مرکزی باشد.

به نوشته بلومبرگ، این همکاری که شامل انگلیس نیز می شود نشانه ای از تلاش قدرت های اروپایی برای حفظ استقلال از آمریکا در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، شعار «اول آمریکا» را پیش می برد.

لومر در ادامه افزود: به همراه آلمان در حال انجام کار برای ایجاد سیستم مالی مستقل اروپایی و یا آلمانی-فرانسوی که به ما این امکان را بدهد که از تحریم های آمریکا در امان باشیم هستیم. از اروپا می خواهم تا یک قاره مستقل باشد نه رعیت و این بدان معناست که یک سیستم مالی کاملا مستقل داشته باشد چیزی که هم اکنون از آن بی بهره است.

به گزارش مهر، هر چند آمریکا از برجام خارج شده و از کشورهای های طرف قرارداد با ایران خواسته تا از معامله با تهران پرهیز کنند اما با این وجود اتحادیه اروپا با این خواست واشنگتن مخالفت کرده است. البته تهران تا این لحظه اقدامات اتحادیه اروپا را در خصوص حمایت از برجام و تامین منافع ایران ناکافی دانسته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید